۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۷:۴۸

طی سال گذشته/

بیش از 84 هزار پرونده در دادگستری استان سمنان مختومه شد

بیش از 84 هزار پرونده در دادگستری استان سمنان مختومه شد

سمنان - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان سمنان از مختومه شدن 84 هزار و 92 پرونده در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاوش پور ظهر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته از 84 هزار و 119 پرونده وارده 84 هزار و 92 پرونده مختومه شده است، گفت: این اداره به رغم افزایش 11 درصدی پرونده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 9.27 درصد از موجودی پرونده شعب را کاهش داده است.

سیاوش پور با اشاره به اینکه در شعب اجرای احکام استان نیز با وجود ورود 25 هزار و 655 پرونده تعداد 29 هزار و 398 پرنده مختومه شده است، گفت: علیرغم افزایش وارده 5 درصدی نسبت به سال قبل از آن به میزان 6.13 درصد از موجودی اجرای احکام کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان یکی از اهداف مهم دادگستری استان را تسریع در رسیدگی به پرونده های قدیمی (سال 88 به قبل) عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 52 درصد این پرونده ها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شده است.

سیاوش پور با اشاره به اینکه پارسال 38 هزار و 93 پرونده در شوراهای حل اختلاف وارد شده بود، اظهار داشت: با همت و تلاش فوق العاده قضات واعضای مردمی شوراهای حل اختلاف شاهد کاهش 44 درصدی موجودی پرونده های این قسمت در سال گذشته بودیم.

وی با بیان این مطلب که با همکاری همکاران قضایی و اداری، در اکثر شعب به ویژه محاکم تجدید نظر اوقات دادرسی به دو ماه رسیده است، افزود: این امر توفیق مهمی برای خدمت مطلوب تر به مردم محسوب می شود.

کد خبر 1633776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha