۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۶:۴۷

خوژیگانگ:

انجمن جوانان استانهای قزوین و نین شیای چین تشکیل می‌شود

انجمن جوانان استانهای قزوین و نین شیای چین تشکیل می‌شود

قزوین- خبرگزاری مهر: عضو انجمن دوستی کشورهای مسلمان گفت: به منظور توسعه مناسبات فرهنگی بین ایران و چین بزودی انجمن جوانان استانهای قزوین و نین شیا فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یک هیئت سرمایه گذاری چینی شامل چهار نفر از اعضاء انجمن دوستی کشورهای اسلامی روز یکشنبه در سفر یک روزه به استان قزوین ضمن دیدار و گفتگو با تجار ایرانی زمینه توسعه مناسبات فرهنگی و تجاری را برسی کردند.
 
در نشست تخصصی که در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد خو ژیگانگ با اشاره به توسعه مناسبات فرهنگی اظهارداشت: شناخت مردم چین از ظرفیت ها و توانمندی های کشور بزرگ ایران بسیار کم است که باید در این رفت و آمدها نسبت به افزایش اطلاعات لازم اقدام مناسب صورت گیرد.
 
وی افزود:‌ اعزام هیئت های تجاری بین ایران و چین می تواند شناخت لازم را در میان علاقمندان ایجاد کند تا زمینه تبدال فرهنگی، سرمایه گذاری و توسعه فعالیتها ممکن شود.
 
این هنرمند عکاس تصریح کرد: بسیار مایلیم تا هنرمندان ایرانی در نمایشگاههای هنری کشور چین که در طول سال در استانهای مختلف برگزار می شود شرکت کنند و کارهای خود را در معرض دید علاقمندان قرار دهند.
 
خو ژیگانگ یادآورشد: در اکتبر(آبان) ماه امسال یک دوره مسابقه عکاسی در استان نین شیای چین برگزار خواهد شد که از هنرمندان ایرانی دعوت می شود در این نمایش شرکت کنند.
 
وی بیان کرد: برای معرفی توانمندی های ایران و چین باید از ابزارهای تصویری و رسانه ای بیشتری استفاده کرد تا زمینه جذب افراد بیشتری برای سفر به ایران و چین فراهم شود.
 
در این نشست در خصوص تبادل دانشجو بین قزوین و استان نینگ شیای چین تبادل نظر شد.
کد خبر 1634039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha