۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۲۸

اخبار حوزه علمیه خواهران/

برگزاری دوره ضمن خدمت احکام در حوزه‌های علمیه خواهران

برگزاری دوره ضمن خدمت احکام در حوزه‌های علمیه خواهران

قم- خبرگزاری مهر: برگزاری دوره ضمن خدمت احکام در حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری همایش تجلیل از مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران یزد و برگزاری جشنواره آفتابگردان در حوزه علمیه خواهران تهران از عناوین اخبار حوزه علمیه خواهران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران زمان برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت احکام را 20 تا 23 تیرماه ذکر کرد و افزود: به دنبال درخواست فارغ‌التحصیلان دوره دوم تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران مبنی بر برگزاری طرح ارتقای احکام، این دوره به همت مسئولان مرکز تربیت مدرس برگزار می‌شود.

زینب طالبی با اشاره به اینکه پیش از این، دوره ضمن خدمت احکام برای سایر مخاطبان مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است، اظهار داشت: به دلیل اجرای موفق این دوره، فارغ‌التحصیلان دوره دوم تربیت مدرس نیز خواهان اجرای آن بودند.

وی افزود: در انتهای دوره، آزمون برگزار خواهد شد و شرکت ‌کنندگان با داشتن گواهی پایان دوره مجوز شرکت در دوره‌های بعدی را پیدا خواهند کرد.

وی گفت: این دوره با سخنان معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آغاز خواهد شد و طی دوره، مباحثی مانند پاسخ به شبهات اعتقادی تربیتی با حضور استاد سائلی، دماء ثلاثه از سوی استاد فیروزی و احکام کاربردی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

طالبی گفت: در حال حاضر فراخوان شرکت در این دوره اعلام شده است و فارغ‌التحصیلان دوره دوم تربیت مدرس ورودی 1387 تا 13 تیر فرصت دارند در این دوره ثبت نام کنند.

برگزاری همایش تجلیل از مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران یزد

در همایش تجلیل از مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران یزد که با حضور آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد برگزار شد، حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گزارشی از وضعیت حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد ارائه کرد و گفت: تعداد اساتید حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد 166 نفر است که 113 نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه درس خواندن در حوزه‌های علمیه، مزیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: دروس حوزه، دروسی کاربردی هستند و برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی مفید به شمار می‌روند.

وی افزود: تمام مدیران، اساتید و کادر حوزه‌های علمیه خواهران بایدتلاش کنند تا طلاب در پایان تحصیل در حوزه بتوانند تاثیر مثبت قابل ملاحظه‌ای بر جامعه پیرامون داشته باشند.

در این جلسه همچنین پنج نفر از مدیران و نمایندگان برخی از مدارس علمیه خواهران به ارائه نقطه ‌نظرات خود پرداخته و پیشنهاداتی از قبیل ایجاد مجتمع‌های آموزشی از مهد کودک تا دبیرستان در کنار مدارس علمیه، استفاده از نقش ائمه جمعه در جذب حداکثری در حوزه‌های علمیه خواهران، برخورداری حوزه‌های علمیه خواهران از امکانات جدید مانند استفاده از اینترنت و ورود حوزویان به عرصه‌هایی مانند نمایشنامه‌نویسی ارائه کردند.

در پایان این مراسم از مدیران، کادر و اساتید مدارس علمیه خواهران یزد تقدیر شد.
 
برگزاری جشنواره آفتابگردان در حوزه علمیه خواهران تهران

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران تهران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی جهت برگزاری جشن عبادت دانش آموزان در مدارس دخترانه آموزش و پرورش با عنوان "جشنواره آفتابگردان" اظهار داشت: فراخوان برگزاری این دوره اسفند ماه سال گذشته به مدارس علمیه خواهران ابلاغ شد که در این خصوص حدود 300 نفر برای حضور در این دوره ثبت نام کردند.

فاطمه حبیبی برگزاری برنامه ای مناسب برای جشن عبادت دختران، بهره مندی از پتانسیل های تبلیغی بانوان طلبه فارغ التحصیل، الگوسازی برای برگزاری برنامه در سطح ملی را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد و افزود: مصاحبه و ارزیابی از متقاضیان از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است و پس از ارزیابی، پذیرفته شدگان وارد دوره کارآموزی می شوند.

وی ضمن تشریح مهم ترین فعالیت‌های این معاونت در یک سال گذشته، از فعالیت تبلیغی و اقامه نماز جماعت در مدارس آموزش و پرورش این استان با حضور 350 بانوی طلبه خبر داد.
 
ساماندهی مبلغان مدارس علمیه خواهران استان تهران

حبیبی ارزیابی و ساماندهی مبلغان مدارس علمیه خواهران استان تهران را از مهمترین فعالیت های این معاونت در سال گذشته عنوان کرد و گفت: طرح ارزیابی و ساماندهی مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران با هدف تکمیل پرونده مبلغان مدارس علمیه، شناسایی و رده‌بندی مبلغان جهت اعزام نیروهای مجرب با توجه به مخاطبان از اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به این که این طرح در دو مرحله برنامه ریزی شده است، افزود: مرحله اول شامل ارزیابی اخلاقی و علمی است که توسط مدیر و معاون فرهنگی مدرسه علمیه و مرحله دوم، شامل ارزیابی مهارتی است که توسط ارزیابان مربوطه انجــام می شود.

280 بانوی طلبه ارزیابی تبلیغی شدند

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران تهران اضافه کرد: تاکنون 280 نفر از خواهران طلبه از 20 مدرسه علمیه استان تهران برای امر تبلیغ مورد ارزیابی قرار گرفتند که البته این طرح برای تمامی مبلغان مدارس علمیه خواهران استان تهران برنامه ریزی و در حال اجرا است.

وی در ادامه به اعزام بیش از 350 نفر از مبلغان مدارس علمیه خواهران در سال تحصیلی جاری برای اقامه نماز جماعت به مدارس دخترانه استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: طبق هماهنگی های انجام شده در کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، مبلغان مدارس علمیه خواهران استان تهران پس از معرفی و تأیید مدیر مدرسه علمیه، با صدور معرفی نامه از طرف حوزه علمیه خواهران استان تهران به اداره کل آموزش و پرورش معرفی و برای اقامه نماز جماعت و فعالیت های تبلیغی و فرهنگی به مدارس دخترانه اعزام شدند.
 
برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه ها

وی همچنین برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی نقد فرقه ها را از دیگر فعالیت های مهم این معاونت عنوان کرد و گفت: این دوره با رویکرد نقد و بررسی تخصصی فرقه ها در پنج رشته مسیحیت، وهابیت، بهائیت، شبه عرفان های کاذب و تصوف برای اساتید، مبلغان و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران استان تهران در 6 مدرسه میزبان برگزار شد.
کد خبر 1635711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha