۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۸:۱۵

اخبار سپاه استان سمنان/

رالی خانوادگی پاسداران در شاهرود برگزار شد

رالی خانوادگی پاسداران در شاهرود برگزار شد

شاهرود - خبرگزاری مهر: برگزاری رالی خانوادگی پاسداران در شاهرود، انتخاب برترین های تکواندوکار و برگزاری همایش تربیتی خانواده کارکنان سپاه ناحیه شاهرود از جمله عناوین اخبار کوتاه سپاه استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول تربیت بدنی سپاه ناحیه شاهرود از برگزاری رالی خانوادگی پاسداران سپاه ناحیه این شهر همزمان با پایان هفته پاسدار خبر داد.

حسن شریعتی افزود: در این رالی خانوادگی که به مناسبت اعیاد شعبانیه و آخرین روز هفته پاسدار برگزار شد، 73 خودرو در قالب تیم خانوادگی شرکت کردند.

وی افزود: شرکت کنندگان مسیر 50 کیلومتری حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شاهرود تا امامزاده سراوین قطری را با توجه به کروکی که در اختیار شرکت کنندگان قرار داده شده بود با خودروهای شخصی خود پیمودند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این رالی ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ایمنی در سفر بود.

مسئول تربیت بدنی سپاه ناحیه شاهرود افزود: در پایان این رالی و با توجه به امتیازهای کسب شده خودروها در طول مسیر، محمدعلی اعظمی، علی اصغر صادقی و سیدحسین میرکریمی مقام‌های اول تا سوم را کسب نمودند.

طرح هجرت سه در شاهرود افتتاح شد

جانشین سپاه ناحیه شاهرود از افتتاحیه طرح هجرت سه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه ناحیه شاهرود با موضوع زیباسازی، بهسازی و مرمت مراکز آموزشی شاهرود خبر داد.

حسین بذرکار با اشاره به مرمت و زیباسازی مدارس در سالهای گذشته گفت: در سال‌های گذشته به همت دانش آموزان و فرهنگیان بسیجی بیش از یکصد مرکز آموزشی زیباسازی، مرمت و بهسازی شده است و این نشان از عزم و تلاش جدی بسیج و آموزش و پرورش برای ایجاد فضای مناسب جهت تحصیل دانش آموزان دارد.

افزود: بهسازی و مرمت مراکز آموزشی با توجه به صرف هزینه و وقت، نیاز به دقت بیشتری دارد و باید تلاش کرد با آموزش افراد بکارگیری شده و استفاده از مواد مرغوب در جهت ماندگاری این زحمات کوشا باشیم.

تکواندوکاران برتر بسیجی استان سمنان انتخاب شدند

مسئول هیئت تکواندو بسیج استان سمنان از انتخاب تکواندوکاران برتر بسیجی این استان خبر داد و اظهار داشت: در گرامیداشت اعیاد شعبانیه، تکواندوکاران برتر استان سمنان برای حضور در رقابت‌های کشوری بسیج انتخاب و معرفی شدند.

سید مسعود هاشمی با بیان اینکه این مسابقات با حضور 19 تکواندو کار در مدت یک روز در خانه تکواندو سمنان برگزار شد گفت: در پایان در وزن منفی 54 کیلو گرم، ذبیح الله امیری از شاهرود، در وزن منفی 58 کیلوگرم سیدمهیار میرسید از دامغان، در وزن منفی 67 کیلو گرم مرصاد کرد از سمنان، در وزن منفی 74 کیلو گرم علی رضایی از شاهرود، در وزن منفی 80 کیلو گرم میثم خادمیان از دامغان و در وزن مثبت 80 کیلو گرم امیر کاظمی از سمنان حائز رتبه‌های برتر شدند.

هاشمی بیان داشت: این افراد جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی تکواندوی بسیج کشور را بدست آوردند.

حب و بغض پاسداران برای خداست

امام جمعه گرمسار اظهار داشت: امام حسین (ع) هر عملی که انجام می‌داد از جانب خدا بود و پاسداران نیز باید تنها برای خدا فعالیت کنند و حب و بغض آنها برای خدا است.

حجت الاسلام علی مهدی نژاد در مراسمی که به همت سپاه پاسداران ناحیه گرمسار برگزار شد، افزود: دین‌داران و علی‌الخصوص پاسداران اگر با استکبار همراه نمی‌شوند و اگر با کسی دوست هستند، تنها برای رضای خدا است.

وی با بیان اینکه ولادت امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام روز پاسدار نامیده شده است، افزود: باید درس پاسداری را از این امام عزیز آموخت و او را در تمامی مراحل زندگی الگوی خود قرار داد.

پاسداری یکی از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه موقت سرخه اظهار داشت: پاسداری یکی از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام  نطنزی در دیدار فرماندهان پایگاه‌های مقاومت سرخه گفت: حضور به موقع و مخلصانه در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن، از اساسی‌ترین و مهمترین وظایف پاسداران، این سبزپوشان ولایت است.

وی با تقدیم هدایایی از زحمات و تلاش‌های مخلصانه کارکنان حوزه مقاومت سرخه از فرماندهی سپاه سرخه و سعی و کوشش بسیجیان در راه اعتلای شجره طیبه بسیج تقدیر کرد.

باید به تناسب نوع تهدید، پاسداری کنیم

کارشناس سیاسی سپاه دامغان و برادر دو شهید، گفت: تهدید، تهدید است و فرقی میان تهدید سخت و نرم نیست؛ بنابراین باید به تناسب نوع تهدید از انقلاب و ارزش‌های نظام پاسداری کرد.

علی قریب بلوک افزود: باید در تمام جبهه‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم تا بتوانیم تهدیدات را بسوزانیم و تبدیل به فرصت کنیم؛ به طور مثال در سال 59 آمادگی جنگ سخت را نداشتیم اما بلافاصله خود را آماده کردیم.

وی بیان داشت: مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این تاریخ به عنوان یک الگوی ممتاز قابل ملاحظه است، بنابر این برای تهدیدات دیگر باید خودمان را آماده کنیم و امروز که تهدید از نوع تهدید فرهنگی است؛  باید از طریق فرهنگ‌سازی و با ساز و برگ متناسب با این نوع تهدید مقابله کنیم.

شهید بهشتی، خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، به مناسبت حادثه هفتم تیر1360 و شهادت شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی، اسطوره‌ای ماندگار و خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود که اندیشه‌هایش پس از شهادتش بر افق دید انسان‌ها تابید.

سرهنگ پاسدار حسن صالحی با بیان اینکه ملت ایران در فاجعه هفتم تیر، هفتاد و دو مبارز فداکار را از دست داد، افزود: همانگونه که شهادت امام حسین (ع) سبب نجات اسلام شده، شهادت شهید بهشتی و یارانش هم سبب نجات انقلاب اسلامی شده است.

وی درخصوص علت رویارویی جریان لیبرال و ملی‌گرایی و طرفداران بنی صدر با شهید بهشتی گفت: شهید بهشتی قبل از پیروزی انقلاب و در برخوردهایی که با بنی صدر در پاریس داشت ماهیت او را خیلی خوب می‌شناخت اما هنگامی که بنی صدر به ریاست جمهوری رسید به هر حال او را رئیس قانونی کشور می دانست و معتقد بود که باید مصالح کشور را در نظر گرفت.

پاسدار نمونه باید شهدا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهد

کارشناس تربیتی بسیج دامغان، گفت: خصوصیات یک پاسدار نمونه در حقیقت ادامه راه شهدا است همانطور که شهدا با نثار جان خود عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی آفریدند.

عبدالحمید منشی زاده افزود: کسی که گوش به فرمان ولی فقیه خود باشد و تقوا را پیشه کار خود قرار دهد و امام (ره) را خط مشی زندگی و کار خود قرار دهد، او پاسدار نمونه است.

وی تصریح کرد: پاسداری حد و مرزی ندارد و باید گوش به فرمان بوده و برای حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تمام تلاش خود را بکند.

مسئول بسیج اقشار دامغان با بیان اینکه باید درس ایثار و مردانگی را از شهدا آموخت گفت: توجه به وصیت‌نامه شهداء که همه الگو گرفته از کلام امام (ره) است یکی از اصلی‌ترین رموز دستیابی به منش پاسداری است.

قوه قضائیه باید از اقتدار لازم برخوردار باشد

مسئول بسیج حقوقدانان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: اساس تشکیل قوه قضائیه ایجاد عدل و داد در جامعه است بنابراین باید قوه قضائیه از اقتدار لازم برخوردار باشد.

سرهنگ پاسدار حسن صالحی افزود: اگر قوه قضائیه از اقتدار لازم برخوردار نباشد بی عدالتی و هرج و مرج در جامعه رواج پیدا می‌کند و هیچ کس هم امنیت را احساس نخواهد کرد و در اصل این قوه قضائیه است که با ظالمان و تعدی‌گران به حقوق مردم به مقابله برمی‌خیزد و آنان را به سزای اعمالشان می‌رساند.

وی همچنین ضمن بیان نقش بسیج حقوق‌دانان در ترویج ارزش‌های اسلامی تصریح کرد: نقش بسیج حقوقدانان در فتنه 88 بیش از پیش احساس شد، برای مثال در ایام فتنه 88 تعدادی از وکلا و حقوق‌دانان معاند با نظام جمهوری اسلامی اقدام به انتشار بیانیه‌ای در دفاع از فتنه گران نمودند.

زیرک‏ترین انسان‏ها ائمه را الگو قرار می‏دهند

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه دامغان، به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: زیرک‌ترین انسان‌ها اولیاء و ائمه اطهار را الگوی خود قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام مهدی مقری، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: در بین اولیاء شاخص‌هایی هم وجود دارد که امام حسین (ع) یکی از شاخص‌ترین آنهاست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه دامغان بیان داشت: سوم شعبان و روز پاسدار یعنی اینکه پاسدارها می‌خواهند در خط و مسیر امام حسین (ع) باشند و مرور سابقه عملکرد آنها مؤید این حرف است.

مقری افزود: از ابتدای تأسیس، این نهاد تا کنون مورد هجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته که هدف اصلی آنها زیر سؤال بردن هویت اصلی سپاه است.

خانواده اولین و بادوام‌ترین عامل در تکوین شخصیت کودکان است

روانشناس و مشاوره تربیتی خانواده اظهار داشت: خانواده اولین و بادوام‌ترین عامل در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان و زمینه ساز رشد جسمانی اخلاقی عقلانی و عاطفی آنان است.

قاسمی کبریایی در همایش تربیتی خانواده کارکنان سپاه ناحیه شاهرود گفت: فرزندان ما در خانواده رشد می‌کنند و صفات مثبت و منفی را یاد می‌گیرند، پس چه خوب است محیطی در خانواده خود فراهم کنیم که آکنده از صفا و صمیمیت، شادی و نشاط و مهر و عطوفت و مملو از تفریحات مناسب و گردش‌های به موقع باشد.

وی افزود: به طور کلی خانواده‌ شاد که شادی خود را از خوشبختی و تفاهم فی مابین کسب نموده‌اند، جامعه‌ای شاد و با نشاط و لبریز از صلح و صفا را می‌سازد.

کد خبر 1636982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha