۲۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۲۲

تابش:

اجرای عدالت هزینه دارد/ پارتی بازی منافی شعارهای برگرفته از مکتب علوی است

اجرای عدالت هزینه دارد/ پارتی بازی منافی شعارهای برگرفته از مکتب علوی است

یزد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: اجرای عدالت هزینه هایی دارد کما اینکه امام علی (ع) جان خود را برای اجرای عدالت گذاشت.

محمدرضا تابش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقوع بعضی فسادها و تبعیض‌ ها و طبقاتی شدن جامعه به نحوی که قشر اقلیت با پول و پارتی و پیوند با برخی مسئول نماها بتازند و مناسبات ناعادلانه ای را در جامعه رقم زنند، منافی شعارها و آرمانهای برگرفته از مکتب علوی است.

وی بیان داشت: عدم مقابله جدی و ساختاری با این پدیده ها به اعتبار نظام و انقلاب خدشه وارد می سازد.

تابش با بیان برخی ویژگیهای شخصیتی امام علی (ع) از قبیل زهد و ساده زیستی، همنشینی با فقرا و مصاحبت با ضعیفان و بینوایان، تکریم مردم، عهده داری شخصی رفع حوائج، مواظبت بر حفظ بیت المال و... اوصاف آن حضرت از زبان نبی مکرم اسلام (ص) را برشمرد و با بهره گیری از کلام گهربار آن حضرت از نهج البلاغه عنوان کرد: در زندگانی امام علی (ع) عدالت به صورت فردی و اجتماعی خودنمایی می کند.

رعایت عدالت علوی جامعه را به سمت پویایی و سلامت هدایت می کند

وی عنوان کرد: به زعم امام علی (ع)، عدالت رکن زندگی اجتماعی و بزرگترین فضیلت و کرامت برای یک سیستم سیاسی و زمامداران آن است و در جامعه ای که عدالت علوی رعایت شود، حرکت جامعه به سمت پویایی و سلامت است.

تابش ادامه داد: مسئولان در نظام منتسب به امام علی (ع) و سیره علوی باید به مسئولیت و موقعیت اجتماعی خود به عنوان امانت الهی نگاه کنند و خدمت به مردم و رفع حوائج آنها و برقراری عدالت و مقابله با تبعیض و فساد را سرلوحه امور خویش قرار دهند.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین هشدار داد: عدم مقابله جدی و ساختاری با این پدیده ها به اعتبار نظام و انقلاب خدشه وارد می کند و به باورهای انقلابی و ارزشی مردم لطمه می زند و مردم را به عصیان و دین گریزی سوق می دهد.

وی افزود: در مرام امام علی (ع) کفش وصله دار او با ارزش تر از خلافت بود، مگر آنکه خلافت وسیله ای برای اقامه حق و یا مبارزه با باطل باشد.

تابش یادآور شد: آنچه از فرمان آن امام به مالک اشتر و سایر والیانش مشهود است، این بود که امام علی (ع) جامعه ای می خواهد که در آن جان و مال و عمر و آبروی همه افراد محفوظ بوده و هرکس در کمال امنیت و آرامش به انجام وظایف فردی و اجتماعی مشغول باشد.

فرجام زورگویی، مقابله و شورش مردم است

وی عنوان کرد: امیرالمومنین (ع) بر احترام بر خون و حق حیات افراد تصریح می کند و عدم توجه به این موضوع را موجب کیفر الهی و زوال نعمت و کوتاهی عمر و سقوط حکومت می داند و عوامل حکومتی را به عدل و دادگری و پرهیز از ظلم و اختناق و زورگویی وستم توصیه می کند و فرجام زورگویی و ستم را مقابله و شورش مردم می داند، امری که امروز به واسطه قیام های مردمی در کشورهای استبدادی شاهد وقوع آن هستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امام علی (ع) رابطه بین زمامدار و ملت را رابطه ای متقابل می داند و حکومت را در برقراری عدالت اجتماعی وحفظ مصالح عمومی وحقوق فرد و جامعه مسئول و پاسخگو معرفی می کند.

وی با بیان اینکه افق فکری امام علی (ع) آنقدر گسترده است که در فرمان به مالک اشتر گویی برای امروز ما سخن می گوید، اظهار داشت: آنجا که امام علی(ع) حق انتخاب مسکن و کار و داشتن مال را محترم می شمارد و بر حق آزادانه افراد در بیان نقطه نظرات اصلاحی و انتقادی خویش بدون بیم و هراس توصیه می کند و برای حق آزادی مذهبی و برابری ارزش و اعتبار قائل است.

تابش با طرح این پرسش که رمز و راز محبت به امام علی (ع) و شعله ور تر شدن این دوستی و جاودانگی عشق به مولا درچیست و آیا فضیلت های اخلاقی وانسانی او، شجاعت و ایثارش، حکمت و علم وی، جود و سخاوت و بخشش، یتیم نوازی و مهربانی و عطوفت آن امام و با ظلم ستیزی و عدالت پروری او در این امر مؤثرند؟ عنوان کرد: اینها تک به تک و در جمع همه در عشق و ارادت به امام علی (ع) مؤثرند، اما ایمان و اخلاص و رنگ خدا گرفتن اعمال و افعال امام علی (ع) و فانی شدن او در حراست که وی را جاودانه ساخته و الگوی همه انسانهای کمال طلب معرفی می شود. 

کد خبر 1670453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha