۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۲۰

فاطمه گودرزی درگفتگو با مهر:

عنوان‌بندی سینمای دفاع مقدس را محدود می‌کند

عنوان‌بندی سینمای دفاع مقدس را محدود می‌کند

فاطمه گودرزی بازیگر سینما معتقد است عنوان بندی برای سینمای دفاع مقدس درست نیست چراکه فعالیت در این عرصه را محدود به همین عنوان می کند در حالی که این ژانر سینمایی محدود به فرد خاصی نیست.

فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون ضمن بیان این مطلب با انتقاد از عنوان بندی بر سینمای دفاع مقدس درگفتگو با خبرنگار مهر، گفت: من به عنوان بازیگری که در این ژانر سینمایی فعالیت کرده ام با نام گذاری سینمای دفاع مقدس مخالفم چراکه فعالیت در این عرصه را محدود به افراد خاصی می کند که فقط در این ژانر فعالیت می کنند.

این بازیگر در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که سینمای اجتماعی هم تاثیرات پس از جنک را نشان می دهد افزود: به اعتقادمن تمام فیلم های اجتماعی که به مسایل و مشکلات مردم در زمان جنگ می پردازد نیز فیلم هایی در ژانر دفاع مقدس مطرح می شود.

وی در ادامه افزود: به عنوان نمونه فیلم هایی مثل "باشو غریبه کوچک"و یا "از کرخه تا راین" نمونه هایی از فیلم های اجتماعی است که در گونه سینمای دفاع مقدس تعریف می شود.از همین رو هراندازه که این فیلم ها هنرمندانه تر و با ظرافت و دقت نظر بیشتری ساخته شود و فیلمنامه بهتری داشته باشند می توانند کمک بیشتری به جذب مخاطب داشته باشند.

گودرزی با بیان اینکه این گونه جشنواره ها، ما را یک قدم به تفکر درباره این سینما نزدیک تر می کند گفت: امیدوارم این جشنواره ها مفید واقع شوند و به ایده آل ها و آرمان هایشان برسند یا حتی نزدیک شوند.جشنواره ها همیشه خوب هستند و همیشه نقش به سزایی دارند.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به گمان من همیشه فیلم های که حرف کلی داشتند و تاریخ مصرف ندارند بسیار تاثیرگذارترند و همیشه می توان آنها را دید و لذت برد. به خصوص هرچه کوتاه تر باشند و یک راست سراغ حرف اصلی بروند موفق تر جلوه خواهند کرد ولی فیلم هایی که برای تاریخ مشخصی است ممکن است در آن برهه زمانی خیلی سر و صدا کنند و شور عمومی را برانگیزند اما هیچ وقت ماندگار نیستند و با گذشت زمان تمایل به دیدن آنها کم می شود و از بین می رود.

وی در پایان افزود: کشورهایی با سینماهای موفق به این المان توجه زیادی دارند. مثلا هنوز هم فیلم های بسیاری درباره موضوع قدیمی جنگ جهانی دوم ساخته می شود که هم جذابیت های عمومی دارد و هم خوب می فروشد. فیلم های دفاع مقدس ما هم اگر بدون ظاهر سازی همراه باشد و واقعیت و جوهره هشت سال دفاع دلاورانه هموطنانمان را مطرح کند و مشکلات رزمنده ها و خانواده هایشان درآن سال ها را به تصویر بکشد قطعا دیدنی خواهد شد.

لازم به ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری"سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان"با رویکرد "مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور" تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس" و "نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان"، "تحریم اقتصادی"، "دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی"، "مقاومت و بیداری اسلامی"، "مقابله با استکبار جهانی"، "تروریسم" و"صهیونیسم بین الملل" در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود.

کد خبر 1679591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha