۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۷:۲۷

راحمی:

صادرات یک هزار و 200 مگاوات برق به کشورهای همسایه

صادرات یک هزار و 200 مگاوات برق به کشورهای همسایه

سمنان - خبرگزاری مهر: مشاور وزیر نیرو گفت: در حال حاضر حدود یک هزار مگاوات برق به کشورهای همسایه صادر می کنیم که این میزان با قراردادهای جدید به یک هزار و 200 مگاوات می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابراهیم راحمی بعد از ظهر شنبه در همایش روز بسیج کارمندان استان سمنان در محل سالن شهید مطهری سمنان با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک هزار مگاوات برق به کشورهای همسایه صادر می کنیم، افزود: درآمد کشور از این مقدار برق صادراتی، 70 میلیون دلار است.

وی با اشاره به رشد صنعت آب و برق در دولت های نهم و دهم، گفت: اکنون 17 کشور از توانمندی های فنی ایران در صنعت آب و برق استفاده می کنند که بر اساس برنامه ریزیها زمینه حضور کارشناسان فنی ایران در 36 کشور فراهم شده است.

راحمی ادامه داد: تولید برق در کشور در طول عمر دولتهای نهم و دهم از 38 هزارمگاوات به 64 هزار مگاوات افزایش یافت.

به گفته مشاور وزیر نیرو، با تلاش کارشناسان، 44 میلیارد مترمکعب ظرفیت ذخیره آب در کشور ایجاد شده است.

راحمی با اشاره به پیشرفت استان سمنان در صنعت برق در کشور، تاکید کرد: با اجرای طرح های مهر ماندگار در صنعت برق استان سمنان تحول بنیادی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه حدود 100درصد مدیران در وزات نیرو از بسیجیان یا رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند، یادآور شد: بسیجیان و ایثارگران در فعالیت های اصلی توسعه ای صنعت آب و برق کشور پیشقدم هستند.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در پایان بیان داشت: وزارت نیرو 450 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است و 21 هزار ایثارگر در این وزارتخانه مشغول به کارند و 95 درصد کارمندان این وزارت بسیجی هستند.

کد خبر 1679780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha