۱۰ مهر ۱۳۹۱، ۱۶:۴۸

سرهنگ عرفانی:

دشمن در فضای سایبری با ایجاد چالش فرهنگی تبلیغات می کند

دشمن در فضای سایبری با ایجاد چالش فرهنگی تبلیغات می کند

مشهد - خبر گزاری مهر: رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: دشمن در فضای سایبری با ایجاد چالش فرهنگی بر علیه دین اسلام و مذهب شیعه تبلیغات می کند.

به گزارش خبر نگار مهر، سرهنگ محسن عرفانی  ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح اولین آزمایشکاه ادله دیجیتال در شرق کشور اظهار داشت: خراسان رضوی در جرائم رایانه ای رتبه دوم بعد از پایتخت را دارد.

وی تاکید کرد: از 38 میلیون نفر کاربر اینترنت در کشور 26 میلیون و628 نفر کاربر جوان از اینترنت استفاده می کنند که لزوم برقراری امنیت در فضای سایبری را به ما گوشزد می کند.

وی یاد آور شد: مجرمان در فضای سایبری برخلا ف مجرمان چماقدار گذشته افرادی با جثه های کوچک و مغزهای بزرگ هستند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی بیان کرد: از کاربران اینترنتی 37 درصد به صورت هدفدار، 37 درصد برای دوستی های اینترنتی و 25 در صد برای استفاده از محتوای غیر اخلاقی وارد فضای مجازی می شوند.

عرفانی با بیان اینکه ایران در خاور میانه رتبه اول استفاده از اینترنت را دارد و در دنیا رتبه سوم را دارد افزود: 80 درصد کاربران "خاکستری " هستند که به معنی آن است که امکان ابتلا به جرم در آنان وجود دارد، 10 درصد"سفید" هستند و آگاهانه وارد این فضا شده اند، و10 درصد "سیاه" و به قصد ارتکاب جرم در فضای سایبری گشت و گذار می کنند.

وی با اشاره به تاسیس این آزمایشگاه در جهت پیشگیری از جرائم افزود: خراسان رضوی دومین آزمایشگاه ادله دیجیتال را در کشور تاسیس کرد.

وی یاد آور شد: استفاده نا آگاهانه از فضای سایبری تاثیرات اجتماعی فراوان از جملله تغییر رفتار شهروندان،استفاده از مواد مخدر، و در حوزه های روانی، اقتصادی و امنیتی تاثیر گذار است.

کد خبر 1709814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha