۲۳ فروردین ۱۳۸۴، ۲۰:۴۲

تكنسين سابق نيروگاه اتمي ديموناي اسرائيل به دادگاه رفت

مردخاي فانونو تكنسين سابق هسته اي اسرائيل در نيروگاه اتمي ديمونا ب اتهام نقض شروط آزادي خود و مصاحبه با خبرنگاران رسانه هاي خارجي براي محاكمه به دادگاه رفت.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري رويترز، فانونو در بيرون دادگاه گفت:" براي اسرائيل شرم آور است كه بعداز اينكه وي را براي سالها در زندان نگاه داشته است مجددا براي محاكمه به دادگاه بياورد".

وي گفت:"اين مساله به دنيا ثابت مي كند كه در اسرائيل دموكراسي واقعي وجود ندارد.

اين كارشناس هسته اي كه ازشرايط آزادي وي عدم مصاحبه با رسانه هاي خارجي و عدم خروج از اسرائيل بود اظهار داشت:"به عنوان يك انسان من حق دارم نظرات سياسي و ايده هايم را بگويم".

لازم به ذكر است كه فانونو 50 ساله اتهام به افشاي اصرار اتمي رژيم صهيونيستي سالها پيش توسط نيروهاي اسرائيلي از ايتاليا ربوده شد و به مدت 18 سال(11 سال انفرادي و 7 سال سلول عادي) در اسرائيل زنداني بود .

وي در آوريل سال گذشته بعد از سپري كردن دوران محكوميت خود از زندان آزاد شد و بارها به خاطر عدم وجود آزادي و دربند بودن خود به مجامع بين الملل اعتراض كرده و به همين منظور و به خاطر مصاحبه با رسانه هاي خارجي بارها توسط نظاميان اسرائيلي مورد آزار و اذيت واقع شده و به دادگاه رفته است.

همچنين در كيفرخواستي كه در ماه گذشته دادگاهي در بيت المقدس عليه وي تدوين شد فانونو متهم به  21 مورد نقض تعهد شد.  

در صورتيكه وي محكوم شود به بيش از دو سال زندان محكوم خواهد شد.

نوبت بعدي رسيدگي به پرونده فانونو به 19 مي موكول شد.

کد خبر 171407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha