۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۹:۰۰

بلک:

راه های توسعه مدارس صدرا در خوزستان بررسی شد

راه های توسعه مدارس صدرا در خوزستان بررسی شد

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان گفت: با حضور رئیس سازمان مدارس معارف اسلامی و مشاور رئیس سازمان در این مدارس، راه های توسعه فعالیتهای مدارس صدرا در خوزستان بررسی شد.

محمد حسین بلک در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دو جلسه جداگانه در عصر و شامگاه دوشنبه، با حضور مدیران مدارس صدرا در خوزستان راه های توسعه فعالیتهای این مدارس و تاثیرگذاری بیشتر آنها در جامعه به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در دو جلسه متفاوت رئیس سازمان مدارس معارف اسلامی و مشاور رئیس سازمان در این مدارس با دقت به صحبتها و انتقادات مدیران این مدارس در خوزستان گوش فرا دادند و راهکارهایی برای توسعه فعالیتهای آنها ارائه شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین از آغاز به کار پنج مدرسه علوم معارف(صدرا) در خوزستان از آغاز سال جدید تحصیلی خبرداد و گفت: این پنج دبیرستان که با نظر خاص رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور راه اندازی شده اند هم اکنون در حال جذب نفرات علاقه مند هستند.
 
وی افزود: خوشبختانه سازمان تبلیغات نگاه خاصی به استان خوزستان دارد به همین دلیل مجوز راه اندازی پنج دبیرستان در یک سال که اقدامی بی سابقه بوده است برای خوزستان صادر شده است.
 
بلک در خصوص شهرهایی که این پنج دبیرستان در آنها تاسیس شده اند، گفت: چهار مدرسه پسرانه علوم و معارف اسلامی در شهرهای ماهشهر، بهبهان، شوش و دشت آزادگان و یک دبیرستان دخترانه نیز در بهبهان راه اندازی شده اند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان یادآور شد: پیش از این هفت مدرسه علوم و معارف اسلامی(صدرا) در خوزستان فعالیت داشتند که با تاسیس این پنج مدرسه جدید، تعداد مدارس علوم و معارف اسلامی در خوزستان به تعداد 12 باب رسید و از این لحاظ استان جایگاه خاصی در فعالیت اینگونه مدارس پیدا کرده است.
 
مشاور فرهنگی و امور روحانیون استاندار خوزستان تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی این مدارس به دنبال کمیت نبوده ایم و هدف اصلی ما از این مدارس تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای انقلاب اسلامی است، آنچه برای ما اهمیت دارد، کیفیت این مراکز آموزشی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان این مدارس است.
 
 
بلک عنوان کرد: دانش آموزان مدارس صدرا می خواهند پاک زندگی کنند بنابراین با تحصیل در رشته معارف اسلامی به این مهم دست می یابند. رشته تحصیلی در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در واقع دریافت معارف قرآن کریم است و این رشته تحصیلی معارف اسلامی را در دانش آموزان این رشته بیشتر متجلی می سازد.
 
وی راه‌ اندازی دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی را گامی موثر در راستای حفظ هویت دینی دانست و بیان کرد: آموزش نیروهای متخصص در زمینه فرهنگ دینی از وظایف این مراکز است. دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی می توانند پس از دریافت دیپلم یا مقطع پیش دانشگاهی در آزمونهای ورودی حوزه های علمیه شرکت کرده و پس از پذیرش، با ارائه درخواست کتبی در امتحان ارتقایی ثبت نام کنند و پس از قبولی در پایه ها بالاتر ادامه تحصیل دهند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامی می توانند پس از دریافت دیپلم و پایان دوره پیش دانشگاهی در زیر مجموعه کنکور سراسری ادبیات و علوم انسانی شرکت کرده و پس از قبولی با توجه به رتبه ای که کسب کرده اند می توانند از میان تمامی رشته های زیر مجموعه ادبیات و علوم انسانی انتخاب رشته کرده و ادامه تحصیل دهند.
 
بلک عنوان کرد: دانش آموزان سال سوم راهنمایی که معدل آنها 18 به بالا و نمره انضباط آنها 20 باشد می توانند طبق زمانبندی با مراجعه به دبیرستانهای معارف و یا دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.
 
وی تصریح کرد: آنچه که در مورد اهداف رشته علوم و معارف اسلامی بر آن تاکید می شود داشتن شرایط علمی، تربیتی و اخلاقی لازم است که دانش آموز بتواند پس از گذراندن دوره متوسطه و پیش دانشگاهی در دوره های عالی حوزه یا دانشگاه به عنوان یک دانش آموخته خبره علوم و معارف اسلامی مسیر درخشانی را برای خود ترسیم کنند و نگرشی علمی و تربیتی مبتنی بر تعالیم اصیل اسلامی را برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه به عنوان یک فرهیخته فرهنگی و دینی سبب شود.
 
مشاور امور فرهنگی استاندار خوزستان تاکید کرد: هدف عمده رشته علوم و معارف اسلامی که به عنوان یک رشته خاص در دوره متوسطه دنبال می شود جذب و تربیت جوانان مستعد و علاقمند به تعلیم و تربیت اسلامی است که با توجه به آموزشهای خاصی که در دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی فرا می گیرند، بتوانند با یک عقبه  علمی و تربیتی مطلوب، نگرشی واقعی مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی در فرآیند آموزشی برای نیازهای آینده جامعه اسلامی ایجاد کند.
 
کد خبر 1720944

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha