۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۳۹

6 آبان ماه؛

ششمین جشنواره بین‌المللی فارابی برگزار می‌شود

ششمین جشنواره بین‌المللی فارابی برگزار می‌شود

رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی با بیان اتمام مراحل پنج گانه فرایند داوری و ارزیابی آثار شرکت کننده در این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ششمین دوره جشنواره بین المللی فارابی، شنبه ششم آبان ماه با حضور رئیس جمهور در سالن همایش های برج میلاد برگزار می­شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدرضا حاتمی رئیس دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه جشنواره ششم نزدیک به سه هزار اثر را از پژوهشگران داخلی و خارجی دریافت کرده و با بررسی و ارزیابی از میان آنها، 29 اثر را در 12 گروه علمی مجزا و 5 نفر از اساتید خارجی را در زمینه ایران­شناسی و اسلام شناسی برگزیده است.

وی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره در بخش بزرگسال 2 اثر رتبه دوم، 11 اثر رتبه سوم و 3 اثر شایسته تقدیر و در بخش جوان 1 اثر رتبه اول، 3 اثر رتبه دوم، 6 اثر رتبه سوم و 3 اثر شایسته تقدیر شناخته شده­اند که به همراه برگزیدگان خارجی و برگزیدگان سایر بخش­ها معرفی و از آنها تقدیر به عمل می آید.

حاتمی در ادامه افزود: در جشنواره بین­المللی فارابی تأکید اصلی بر شاخص­های نظریه­پردازی، حل مسائل بومی و تمرکز بر ایده­های اسلامی است.

وی ضمن تشکر از شورای علمی، گروه­های علمی و داوران آثار این دوره، یادآور شد: دبیرخانه جشنواره براساس مقررات و شاخص­های شفاف و با رعایت اصلی بی­طرفی به تدارک امور داوری منصفانه اقدام کرده است.

کد خبر 1721257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha