۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۴۷

حجت الاسلام ستوده اعلام کرد:

ضرورت ورود عالمان دینی به دنیای مجازی

ضرورت ورود عالمان دینی به دنیای مجازی

مشگین شهر – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت رسانه های مجازی در زمینه تبلیغات دینی در شرایط کنونی گفت: ورود عالمان دینی به فضای مجازی در دنیای امروز ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر شنبه در مراسم اختتامیه سوگواره اسوه صبر در مشگین شهر با بیان اینکه تبلیغات دینی می تواند از طرق مختلفی انجام شود، افزود: عالمان می توانند از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ بهتر دین نهایت استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه عصر انفجار اطلاعات در زندگی امروزی هر روز خود را نشان می دهد، یادآور شد: در هزاره سوم دنیای مجازی نقش پررنگی ایفا می کند به همین جهت تاثیر سایبر مجازی را در زندگی خود می بینیم.
 
ستوده با اشاره به موافقت و مخالفت عده ای برای فعالیت مجازی عالمان دینی تصریح کرد: بحثهایی در این مورد مطرح می شود که عده ای موافق ورود عالمان دین به فضای مجازی و عده ای مخالف فعالیت مجازی عالمان دین هستند.

وی روش تبلیغ دین اسلام را به سه طریق دانست و اضافه کرد: اولین روش تبلیغ دین به صورت چهره به چهره بوده که در این روش عالمان دین با حضور در جمع مردم و به خصوص در پشت تریبون و در منبرها به ترویج دین مبین اسلام می پردازند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان دومین روش تبلیغ دین را مکتوبات برشمرد و ادامه داد: در این روش مبلغان دین با استفاده از ظرفیتهای نشریات یا انتشار کتاب در جهت شناساندن درست دین اسلام تلاش می کنند.

وی سومین روش تبلیغ دین را استفاده از پتانسیل سایبر مجازی دانست و متذکر شد: نقشی که دنیای مجازی در زندگی افراد دارد می تواند موجب کارایی بیشتر تبلیغ دین در فضای مجازی شود بنابراین نباید از این فرصت به راحتی چشم پوشی کرد.

فضای مجازی تهدید نیست

ستوده با بیان اینکه نباید به دنیای مجازی با دید تهدید نگاه کرد، ادامه داد: دنیای مجازی هم مثل دنیای واقعی خوب و بد دارد، بنابراین باید از خوبیهای این دنیا برای ترویج دین اسلام به شکل مطلوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی جزو امورات عادی در فضای مجازی است، تصریح کرد: امروزه دنیای موازی با دنیای حقیقی ساخته می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه عده ای وبلاگ و وبسایت را ابزار و رسانه می دانند، افزود: وبلاگ و وب سایت رسانه نیست چون در فضای مجازی ارتباط نزدیک تر از رسانه است و باید برای فعالیت دینی در این عرصه برنامه ریزی و مهندسی کرد.

در پایان این مراسم در بخش پست محور لطف الله شیرین زبان، ثریا دادخواه و محمد صادق اصغری هر سه از اردبیل به ترتیب نفرات اول تا سوم و در بخش وبلاگ محور نیز اعظم عزیزی از نمین، شهریار آذری از مشگین شهر و داریوش مصلح از شهرستان پارس آباد به ترتیب نفرات اول تا سوم معرفی و با اهدای لوح تقدیر و کمک هزینه های زیارتی تجلیل شدند.
کد خبر 1729484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha