۱۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۳۷

حجت الاسلام سلیمانی:

نمایندگان مجلس در مسیری گام بردارند که مدرس ترسیم کرد

نمایندگان مجلس در مسیری گام بردارند که مدرس ترسیم کرد

بافق - خبرگزاری مهر: امام جمعه بافق گفت: نمایندگان مجلس باید در مسیری حرکت کنند که مدرس ترسیم کرد و راه و روش مدرس را سرمشق خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه بافق اظهار داشت: مدرس مجاهدی نستوه بود که در زمان خود منشأ اثر شد و اندیشه های او تا زمان حاضر نیز کارآمد و برای ملت راهگشاست.

وی با بیان گوشه هایی از شجاعت هایی که مدرس در مقابل رضا خان ستمگر به خرج داد، افزود: زمانی که مدرس نماینده مجلس بود، کسی جرات نمی کرد قراردادهای بین المللی را بدون نظر مدرس امضا و تصویب کند.

سلیمانی با اشاره به پیشنهاد رضا خان به مدرس مبنی بر اینکه به درس و بحثت برس و از سوی ما نیز حمایت خواهی شد، بیان داشت: مدرس آن زمان اعلام کرد که سیاست من عین دیانت من است و نظر او همچنان نیز اجرایی می شود.

وی ادامه داد: روش زندگی مدرس به ویژه در زمینه شجاعت و ساده زیستی باید الگوی نمایندگان مجلس باشد و آنها باید در مسیری حرکت کنند که مدرس ترسیم کرد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزاداری اباعبدلله الحسین عنوان کرد: مردم بافق همچون مردم سایر نقاط کشورمان به خوبی عزاداری کردند و بار دیگر شیعه را در جهان سرافراز کردند.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری ها نباید تنها منحصر به سینه زنی و زنجیرزنی باشد، بیان داشت: مداحان و سخنرانان اهداف قیام عاشورا و سیره عملی امام حسین (ع) را نیز برای مردم ترسیم کنند.

سلیمانی یادآور شد: مردم باید تلاش کنند با همکاری روحانیون، خرافه ها را نیز از مراسم های عزاداری بزدایند.

کد خبر 1754810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha