۳ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۴۵

سلیمان پور:

توجه به منافع فردی در شوراهای شهر آفت است

توجه به منافع فردی در شوراهای شهر آفت است

رباط کریم - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان رباط کریم، توجه به منافع فردی و گروهی در شوراهای اسلامی شهر را آفت خدمت گذاری به شهروندان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن سلیمان پور در نشست مشترک با اعضای شوراهای اسلامی شهر رباط کریم و نصیرشهر که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: شورا یک امر مهم قرآنی است و وجود شورا موجب برکت و بالندگی جامعه می شود و در چند اصل از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم بر این امر ارزشمند تاکید و تصریح شده است.

وی شوراها را نماینده مجموعه ملت در فرآیند توسعه و آبادانی شهرها دانست و افزود: مهمترین وظایف شوراها عدم ایجاد توقعات بی مورد و انتظارات در اذهان مردم تـوام با پـرهیز از جناحگرایی و وارد شدن به مسائل فرعی بـه منظور انجام فعالیتهای قانونی و توان ارائه خدمات بیشتر به مردم است.

شوراها از اعمال سلیقه شخصی در امور مردم خودداری کنند

این مسئول ادامه داد: شوراهای شهر و روستا باید با کنار گذاشتن سلیقه‌های شخصی به مردم خدمت کنند و با تعامل یکدیگر برای توسعه شهر و روستا گام بردارند.

سلیمان پور در ادامه خواستار نگاه کارشناسی اعضای شورا در تصویب مصوبات شد و گفت: متاسفانه در برخی موارد نگاه شخصی و منافع فردی اعضای شورا موجب انجام تصمیماتی می شود که به شهر و شهروندان لطمه می زند.

جابه جایی مکرر شهرداران از معضلات مدیریت شهری است

وی عدم ثبات مدیریت شهری و جابه جایی مکرر شهرداران توسط شوراها را یکی از معضلات اصلی شورا برشمرد و اظهار داشت: انتخاب مکرر شهرداران و برکناری آنها، باعث فرصت سوزی و هدر رفتن سرمایه ها می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رباط کریم با برشمردن نقاط ضعف و قوت شوراهای شهرستان اضافه کرد: اعضای شوراها باید از نزاع و درگیری بین خود دوری کنند و مسائل مربوط به اختلاف‌ نظرها را در میان خود حل کنند زیرا مردمی که آنها را به عنوان نماینده خود به این پارلمان کوچک فرستاده اند توقع همدلی برای حل مشکلات شان را دارند.

نظارت حلقه مفقوده فعالیت شوراهاست

وی نظارت را حلقه مفقوده فعالیت شوراها دانست و گفت: شوراها بیشتر درگیر مصوبات شده و از نظارت بر اجرای این مصوبات و قوانین غافل شده اند که این از ضعف های اساسی شوراهاست.

سلیمان پور خواستار پرهیز اعضای شورا از دخالت در امور اجرایی و انتصابات شد و اضافه کرد: افزودن نیروهای شهرداری توسط اعضای شورا و هزینه های بی رویه باعث دلسردی و نارضایتی مردم از منتخبان خود می شود، چراکه توجه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به منافع فردی و گروهی ، آفت خدمتگزاری به مردم است.

کد خبر 1773672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha