۹ دی ۱۳۹۱، ۹:۲۵

انجم شعاع:

انتقال آب خلیج فارس به کرمان در دستور کار قرار دارد

انتقال آب خلیج فارس به کرمان در دستور کار قرار دارد

سیرجان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو با اشاره به مشکلات تامین آب بخش صنعت در کرمان گفت: برای جبران کمبود آب در بخش صنعت بحث انتقال آب خلیج فارس به کرمان در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا انجم شعاع جمعه شب در مراسم آغاز عملیات اجرای فاضلاب سیرجان اظهارداشت: استان کرمان در زمینه تامین آب به دلیل شرایط خاص جغرافیایی با محدودیتهایی روبرو است و به همین دلیل طرح تامین آب استان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برای تامین آب در بخش صنعت طرح انتقال آب از خلیج فارس در دستور کار اجرایی قرار گرفته است و عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: استان کرمان سهم مناسبی از طرحهای اجرای وزارت نیرو دارد که می توان در چارچوب طرح مهر ماندگار به احداث دو نیروگاه در شهرستانهای سیرجان و کهنوج اشاره کرد.

وی افزود: طبق این طرح قرار است 20 نیروگاه در کشور احداث شود که می تواند در تامین نیاز کشور تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

معاون وزیر نیرو گفت: طرح فاضلاب سیرجان با توجه به نیاز این شهر در دستور کار قرار گرفته و با حمایت وزارت نیرو به صورت پرشتاب اجرا می شود.

تامین آب شرب سیرجان در اولویت قرار دارد

استاندار کرمان نیز در این مراسم اظهارداشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح فاضلاب سیرجان و نجف شهر 220 میلیارد تومان براورد شده است.

اسماعیل نجار افزود: تامین آب شهرستان سیرجان از مهمترین اولویتهای دولت در استان کرمان است که با اولیت تامین آب شرب انجام می شود و در خصوص تامین آب معادن و صنایع نیز مشکلی وجود ندارد.

وی زمان اجرای طرح فاضلاب سیرجان را طبق برنامه زمان بندی شده چهار سال عنوان کرد و گفت: در استان کرمان مشکل خشکسالی و کمبود منابع آبی وجود دارد که با این شرایط تنها بخش کوچکی از آب در دسترس صرف معادن و صنایع و شرب می شود و بخش قابل توجهی از آب در بخش کشاورزی هدر می رود که باید برای جلوگیری از این امر بحث مکانیزه کردن آبیاری در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.
 

کد خبر 1778125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha