حجت الاسلام داود رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حادثه مهم دیگر رحلت رسول اکرم(ص) در این ایام است که متأسفانه بعد از رحلت آن حضرت رنج و دردی به عالم اسلام وارد شد که جبران شدنی نیست.
قطع ارتباط از طریق وحی بعد از رحلت پیامبر(ص)
وی بیان داشت: با رحلت پیامبر اسلام(ص) ارتباطی که با آسمان از طریق وحی برقرار می شد، قطع شد و متأسفانه زمینه برای منافقین فرصت طلب فراهم شد تا از نبود پیامبر(ص) برای رسیدن به اهداف شومشان استفاده کنند.
امام جمعه موقت فیروزکوه ادامه داد: بعد از پیامبر(ص) کسانی که برای به بار نشستن اسلام درد و رنج های فراوانی کشیده بودند از جامعه کنار گذاشته شدند و امور جامعه و مسلمانان در دست کسانی قرار گرفت که با اسلام دشمنی دیرینه داشته اند.
وی یادآور شد: سرانجام این دشمنان اسلام فرزندان پیامبر(ص) را به شهادت رساندند و آنها را در جامعه مسلمانان در انزوا قرار دادند و لذا می بینیم سختی شرایط سبب می شود که امام حسن مجتبی(ع) برای روشن شدن ماهیت بنی امیه حاضر با امضای صلح نامه می شود، اما دشمن به کمتر از قتل آن حضرت راضی نشد و این همان نتیجه بی تفاوتی مردم است که باعث شد، اهل بیت پیامبر(ص) که مورد سفارش آن حضرت بودند این چنین مظلومانه به شهادت برسند.
حجت الاسلام رضوانی اضافه کرد: همه وظیفه داریم که ببینیم چه کسانی مواضع اسلام راستین را رعایت می کنند و چه کسانی دشمنان اسلام هستند تا قضایای تلخ تاریخ به نفع دشمن و به ضرر اسلام تکرار نشود و این بدون بصیرت امکان پذیر نیست.
وی گفت: اگر چه مواضعی که اهل بیت(ع) اتخاذ کردند برحسب شرایط و نیازهای روز بوده، اما در همه این مواضع آن چه که هدف بوده است حفظ اسلام بود که خواستند در این راه خون خودشان وعزیزانشان ریخته شود تا خدشه ای به دیدگاه مردم نسبت به دین وارد نشود.
امام حسن(ع) با قبول صلح نامه اعلام کرد هدف حکومت دنیوی نیست
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه در ادامه بیان کرد: اگر امام حسن مجتبی(ع) به صلح رضایت می دهد یا امام رضا(ع) ولایت عهدی را می پذیرد، اینها فقط به خاطر حفظ اسلام و تبلیغ آن برای مردمی است که ممکن بود از همه جوانب دین با خبر نباشند، لذا امام حسن(ع) با قبول صلح نامه این واقعیت را به مردم اعلام کرد که خواستار حکومت دنیوی نیستیم، بلکه خواستار نجات بشریت هستیم.
وی در پایان اظهار داشت: امام رضا(ع) با قبول ولایت عهدی مأمون این حقیقت را به مردم اعلام کردند که ما خواستار محبوبیت ظاهری در بین مردم نیستیم بلکه خواستار حفظ امانت هستیم و برای این هدف حاضریم حتی خود و موقعیت اجتماعی خود را فدا کنیم.
نظر شما