۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵

جباری در گفتگو با مهر:

اقدامات پژوهشی بدون پشتوانه به سرانجام نمی‌رسد

اقدامات پژوهشی بدون پشتوانه به سرانجام نمی‌رسد

کرج – خبرگزاری مهر: معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش نیازمند پشتیبانی است، گفت: در اختیار داشتن فضای آزمایشگاهی، نیروی انسانی و اعتبارات مناسب برای انجام هر پروژه تحقیقی مورد نیاز است.

احمدرضا جباری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب اظهار داشت: اجرای پروژه های تحقیقاتی برای موسسه رازی به صورت جدی مدنظر است و واقعیت این است که هرهزینه ای در این بخش نوعی سرمایه گذاری به حساب می آید.

وی گفت: هدف، گام برداشتن به سمت خودکفایی کشور است و براین اساس از سال 85 تا امروز 15 آزمایشگاه رفرانس با فعالیتهایی اختصاصی کار می کنند.

جباری با بیان اینکه در سال جاری با مشکلات اعتباری برای اجرای پژوهش روبه رو بوده ایم، ادامه داد: انجام تحقیقات 12 پروژه ملی در موسسه رازی به تصویب رسیده که با توجه به مشکلات موجود، این پروژه ها باید اصلاح شوند.

ضرورت ترمیم اعتبارات در پروژه های تحقیقاتی

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی در عین حال یادآور شد: از سال 84 تا سال گذشته میزان تولید مقاله در رازی رشد بالایی داشته و سال به سال بیشتر شده اما انجام سایر پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی که اساس و پایه برنامه ریزی های آینده را تشکیل می دهند نیازمند ترمیم اعتبارات است.

وی با بیان اینکه تحقیقات بدون پشتوانه، عملی نیست، ادامه داد: در اختیار داشتن فضای آزمایشگاهی و نیروی انسانی بسترهای مقدماتی برای انجام این پروژه ها است و بدون پشتوانه نمی شود امیدوار بود که کار پژوهشی صورت گیرد.

جباری اضافه کرد: اگر می خواهیم نتیجه خوبی از خروجی تحقیقات به دست آوریم باید به فراهم کردن الزامات دانش، تولید محصول در کنار تولید علم و دانش و در نظر گرفتن شاخص های علم سنجی بیش از گذشته اهتمام بورزیم.

کد خبر 1789396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha