۲۶ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۰۳

آهنگساز "آمینون":

حضور در جشنواره تئاتر فجر یکی از راه‌های حرفه‌ای شدن است

حضور در جشنواره تئاتر فجر یکی از راه‌های حرفه‌ای شدن است

محسن میرزایی که با آهنگسازی نمایش "آمینون" در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر حضور دارد یکی از راه‌های حرفه‌ای شدن هنرمندان جوان را حضور در جشنواره تئاتر فجر دانست.

محسن میرزایی آهنگساز تئاتر که با نمایش "آمینون" به نویسندگی امیر شفیعی و کارگردانی مرتضی آقاحسینی در بخش مسابقه ایران جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، درباره ساخت موسیقی این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: موسیقی این نمایش به صورت زنده و توسط یک نوازنده ویولن سل به نام آناهیتا ایزدپناه اجرا می‌شود. البته برنامه‌هایی نیز برای ساخت ویدئو آرت داریم که به دلیل کمبود بودجه احتمالا در زمان اجرای عمومی نمایش عملی خواهد شد.  

موسیقی "آمینون" بیشتر دراماتیک است تا ایرانی

وی ادامه داد: موسیقی این نمایش پرانرژی و رمانتیک است که در پایان دیدگاه امیدوارانه‌ای نسبت به زندگی ارائه می‌دهد. داستان این نمایش روایت زندگی زنی است که پدر و همسرش را در جنگ از دست داده است. البته سوژه نمایش مساله جهانی‌تری را مورد بررسی قرار می‌دهد و تنها به جنگ ایران محدود نمی‌شود. بنابراین موسیقی "آمینون" بیشتر دراماتیک است تا ایرانی.

آهنگساز "یک دامان ماه و ستاره" درباره دیگر فعالیت‌هایش افزود: همچنین مشغول ساخت موسیقی نمایش "رویاهای رام‌نشده" به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی هستم که قرارست در تالار سنگلج روی صحنه برود. موسیقی این نمایش به دو صورت زنده و پلی‌بک اجرا می‌شود و در واقع نوازنده‌ها بخشی از صحنه تئاتر را به خود اختصاص می‌دهند. 

میرزایی عنوان کرد: همچنین در صورت انتخاب قرار است با نمایش "چشم‌های تیله‌ای" در سومین جشنواره تئاتر تک نفره حضور داشته باشم. این نمایشنامه نوشته امیر شفیعی است و پانته‌آ مهدی‌نیا تنها بازیگر آن است. طراحی صحنه نمایش را فیروزه قاسم پور بر عهده دارد و پویا حاجی‌لی و سحر ستوده نوازندگان نمایش هستند.

جای پیشکسوتان در فجر خالی است

آهنگساز "کسوف" درباره حضور نسل جوان و کم‌رنگ بودن قدیمی‌های تئاتر در این دوره از جشنواره گفت: من با مطلق‌گرایی مخالفم. پیشکسوت‌ها تجربه یک عمر را به جشنواره می‌آورند و جوانان تجربه‌های نو را. بنابراین حضور هر دو نسل کامل‌کننده یک جشنواره بین‌المللی است.

وی افزود: بنابراین جشنواره باید محیطی باشد که در آن تجربه‌های مختلف بین گروه‌های نمایشی رد و بدل شود و هر دو نسل در این رویداد هنری امکان حضور داشته باشند. متاسفانه این دوره جشنواره فقیری داریم و شاید بهتر باشد بگوییم که بخش بین‌الملل از دوره سی و یکم تئاتر فجر حذف شده است.

میرزایی ادامه داد: اما به هر حال شاید این تجربه نیز تجربه متفاوتی باشد و شاهد اتفاقات خوشایندی باشیم که در سالهای قبل شاهدش نبودیم. چون جوان‌ترها هم بالاخره باید به شکلی وارد فضای حرفه‌ای تئاتر شوند و در کشور ما حضور در جشنواره یکی از راه‌های حرفه ای شدن است.

نمایش "آمینون" به کارگردانی مرتضی آقا حسینی و بازی نسیم ادبی در بخش تجربه‌های نو و مسابقه تئاتر ایران جشنواره سی و یکم تئاتر فجر حضور دارد.

کد خبر 1789922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha