۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۵

نکوداشت مرادی کرمانی ـ3/

نوشتن برای ایران و فرزندانش افتخار من است

نوشتن برای ایران و فرزندانش افتخار من است

هوشنگ مرادی کرمانی گفت: من سرم را بالا می‌گیرم و می‌گویم افتخار می‌کنم که در ایران و برای بچه‌های ایران می‌نویسم.

به گزارش خبرنگار مهر، افسانه شعبان‌نژاد شاعر کودک و نوجوان در مراسم نکوداشت هوشنگ مرادی کرمانی که شب گذشته دوشنبه 9 بهمن در خانه هنرمندان برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مادر هوشنگ مرادی کرمانی و کیومث پوراحمد گفت: ما امروز به یاد مرحوم بی‌بی‌خاور، مادر آقای مرادی کرمانی و مرحوم پوران دخت یزدانیان مادر آقای پوراحمد دور هم جمع شده‌ایم.

وی افزود: آقای مرادی همیشه به من می‌گوید شما را که می‌بینم یاد مادرم می‌افتم و خب من شاید تنها مادری باشم که فرزندی‌اش نزدیک به نیم قرن از او بزرگتر است و البته آقای مرادی هم تنها فرزندی است که نیم قرن از مادرش بزرگ‌تر است و می‌توان هر دوی ما را از این نظر در کتاب رکوردهای گینس وارد کرد!

وی در ادامه خطاب به مرادی کرمانی گفت: خوشحالم در شهری به دنیا آمده‌ام که مادر شما در هوای آن تنفس کرده و در آسمانش به ستارگان خیره شده است. خوشحالم به جای مادری کنار شما هستیم که فرصت نشد تا صدای قصه‌های او را بشنوید.

وی همچنین یک دسته گل نرگس و یک سبد از خرمای کرمان را به مرادی کرمانی اهدا کرد.

در ادامه نیز ناصر کشاورز با حضور روی جایگاه و پس از قرائت خاطره همکاری خود با مرادی کرمانی در مجله کیهان بچه‌ها آخرین سروده خود را به وی تقدیم کرد.

پس از کشاورز، جمعی از کودکان کار، با سرپرستی و همراهی خشایار دیهیمی با حضور روی سن به اجرای دو اثر نمایشی پرداختند و پس از آن کلیپی به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پخش شد که در آن نویسندگانی چون علی‌اصغر سیدآبادی، محمد‌رضا شمس، محمود برآبادی، مجید راستی، محمدرضا شمس، محسن هجری، فریبا نباتی و... به سخنرانی پرداختند.

پس از این برنامه، نوبت به قرائت بیانیه پانزدهمین سالگرد تاسیس انجمن نویسندگان رسید که در آن به برخی دغدغه‌های صنفی نویسندگان و مسائل جاری بازار نشر اشاره و عنوان شد که انجمن آماده همکاری و کمک‌رسانی برای حل این معضلات است.

معرفی برگزیدگان جلسات داستان‌خوانی انجمن نیز بخش بعدی این مراسم بود که طی آن سه اثر داستانی با عنوان «اسارت ارتش اسباب‌بازی‌ها توسط فرمانده پوشک» نوشته پریناز قاسمی، «آن روز که هلیا قلقلی پلو نمی‌خواست» نوشته اعظم مهدوی و «کنسرو غول» اثر مهدی رجبی لوح تقدیر اهدا شد.

در ادامه، مهدی حجوانی و لاله جعفری به نمایندگی از اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، لوح تقدیر و یک جام پر از عسل به مرادی کرمانی تقدیم کردند.

در پایان مراسم هوشنگ مرادی کرمانی در سخنانی با اشاره به این مراسم اظهار کرد: من امشب از همه حاضران در این مراسم شرمنده شدم. این همه محبت را نمی‌دانم چطور باید جبران کرد. من که سال‌ها با واژه‌ها سر و کله‌ زده‌ام امشب برای استفاده از آنها دچار مشکل شده‌ام و تنها می‌توانم خطاب به حاضران بگویم سپاسگزارم.

وی در ادامه با اشاره به داستانی که برای حاضران قرائت کرد، گفت: جامعه‌ای که به سمت تربیت و دوستی و مهربانی حرکت نمی‌کند و تنها فکر می‌کند باید آدمی را بله‌گو تربیت کرد، هیچ گاه قادر نخواهد بود کودکانش را به سمت و سویی موفق هدایت کند.

مرادی کرمانی افود: ما نویسندگان کودک بازوی رسمی و غیررسمی احساس و تربیت کودکان و در واقع انسان‌های جامعه‌مان هستیم، مهم نیست که کجا حضور داریم و مهم نیست که ما را شوخی می‌پندارند و به حساب نمی‌آورند؛ مهم این است که باور داریم نقش ما تاثیرگذار است.

وی همچنین با یاد نویسندگانی چون جبار باغچه‌بان، صمد بهرنگی، عباس یمینی شریف، مهدی آذریزدی و ... گفت: به نام همه این نویسندگان و بیش از 400 عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان می‌گویم که با احترام سرم را بالا می‌گیرم و افتخار می‌کنم که در ایران و برای بچه‌های ایران می‌نویسم.

کد خبر 1803235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha