۱۳ خرداد ۱۳۸۴، ۹:۱۰

در همايش بررسي و نقد نظريه‌پردازي غرب درباره انقلاب اسلامي مطرح شد :

غرب قادر به تحليل درستي از انقلاب اسلامي نيست

همايش بررسي و نقد نظريه‌‌پردازي غرب درباره انقلاب اسلامي با حضور طلاب و فضلا و اساتيد حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني برگزار شد.

به گزارش گروه دين و انديشه "مهر" ، همايش بررسي و نقد نظريه‌پردازي غرب درباره انقلاب اسلامي صبح روز يازدهم خردادماه در سالن اجتماعات مدرسه امام خميني  با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه و جمعي از دانش پژوهان برگزار شد.

دكتر منوچهر محمدي، عضو هيأت علمي دانشگاه تهران و مدير گروه علوم سياسي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني به عنوان سخنران افتتاحيه اين نشست علمي، ضعف نظريه‌پردازي غرب در تحليل چشم‌انداز انقلاب اسلامي را بررسي كرد.

بر اساس گزارش رسا، وي علت نظريه‌پردازي نادرست غرب را مقايسه انقلاب اسلامي با ساير انقلاب‌ها و تحولات اجتماعي غرب و كشورهاي غيراسلامي عنوان كرد و اظهار داشت : چون غرب نمي‌تواند از قالب‌هاي از پيش تعيين‌كرده خود دست بردارد، قادر به تحليل درستي از انقلاب اسلامي نيست و پس از گذشت 26 سال از انقلاب هنوز در كتاب‌ها و تئوري‌هاي خود به دنبال علل پيروزي انقلاب بر اساس معيارهاي خود هستند . بايد به آنان گفت كه تا مسلمان نشوند به تحليل درستي از اين انقلاب دست نمي‌يابند.

عضو هيأت علمي دانشگاه تهران، انقلاب اسلامي را نقطه عطفي براي جهان اسلام عنوان كرد و گفت : انقلاب اسلامي بر سه محور مكتب، ولايت و توده‌هاي مردم تكيه كرده است و اگر كسي بخواهد تحليل درستي از اين انقلاب داشته باشد بايد اين سه نكته را مدنظر قرار دهد.

در ادامه همايش، تعدادي از پژوهشگران حوزه و دانشگاه مقالات علمي خود را درباره انقلاب اسلامي و نظريه ‌پردازي‌هاي غرب ارائه كردند. همچنين ميزگردي با حضور آقايان زاهد، غفوري، صادقي و حجج اسلام مظاهري و رهدار براي بررسي رويكردهاي نسل سوم و چهارم نظريه‌پردازان غربي انقلاب، در تحليل انقلاب اسلامي برگزار شد.

کد خبر 191140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha