۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۲

نرم افزاری برای نابینایان

"یابنده افراد" نابینایان را به هم می رساند

"یابنده افراد" نابینایان را به هم می رساند

محققان نرم افزاری را برای تلفن های هوشمند طراحی کرده اند که به افراد نابینا کمک می کند یکدیگر را در محیط های عمومی بیابند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "سندرو گروپ" طراح این اپلیکشین با اشاره به اینکه امروزه تلفن های هوشمند در بین افراد نابینا محبوبیت یافته اند، افزود: نرم افزار "یابنده افراد" می تواند دوستان نابینا را در یک محیط عمومی بیابد و این کار را با هشدار لرزشی و هشدار صوتی انجام دهد.

به گفته وی وقتی دو نفر که هر دوی آنها این نرم افزار را در تلفن های هوشمند خود داشته باشند و در فاصله  165 متری یکدیگر باشند، می توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

دو تلفن هوشمندی که از این اپلیکیشن استفاده کنند با بلوتوث با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و این نرم افزار به کاربر امکان می دهد تا دریابند دوستان نابینایشان چه قدر به او نزدیک هستند و این کار را با گفتن "نزدیک" یا "سرد" در هنگام راه رفتن انجام می دهد.

"مایک می" مدیر شرکت سندرو گفت این شرکت چندین سال بر روی استفاده از GPS برای افراد نابینا کار کرده است اما نرم افزاری که بتواند افراد نابینا را بیابد اپلیکیشینی بوده که سالها در پی آن بوده اند.

اغلب افراد نابینا دوست دارند از حضور افراد آشنا در محیط مطلع شوند ازاین رو می تواند با آنها دیدار داشته باشند.

به گفته می تا کنون یکصد نفر این نرم افزار را که هنوز در مراحل اولیه است آزمایش کرده اند.

کد خبر 2013996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha