۱۸ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۵۲

متولی زاده:

خراسان رضوی رتبه اول کاهش تلفات انرژی برق را دارا است

خراسان رضوی رتبه اول کاهش تلفات انرژی برق را دارا است

مشهد – خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت شرکت برق منطقه‎ای خراسان گفت: خراسان رضوی رتبه اول کاهش تلفات انرژی برق را دارا است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد متولی زاده بعدازظهر یکشنبه در جمع مدیران و کارکنان شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهار کرد: خراسان رضوی رتبه اول کاهش تلفات انرژی برق در زمینه کاهش تلفات و انرژی توزیع نشده را دارا است.

وی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها در اولویت برنامههای برق خراسان است، افزود: میزان تلفات در شبکه برق خراسان 5 درصد از متوسط کشور کمتر است.

مدیر عامل برق خراسان تصریح کرد: میزان تلفات برق خراسان 5 درصد از متوسط کشور کمتر است که این امر به معنای این است که قیمت تمام شده در صنعت برق خراسان از متوسط کشور پایینتر است.

وی با تاکید بر اینکه خاموشی در اثر حوادث و اتفاقات یک پنجم کشور است، گفت: با کاهش این میزان، سالانه 42 میلیون دلار منافع حاصله آن در اقتصاد ملی است.

متولی زاده در ادامه به اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت برق خراسان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته شرکت برق خراسان موفق شد کمیته اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهد.

وی یادآور شد: همچنین سال گذشته طرحهای جدیدی برای احداث پستهای برق ارائه شد که بر اساس آن 70 درصد در ابعاد زمین و زمان اجرا و 25 درصد در هزینهها صرفه جویی صورت میگیرد، که با توجه به احداث سالانه حدود 10 پست در استانهای خراسان و 100 پست در کشور، صرفه‌جویی حاصل از این اقدام قابل توجه است.

کد خبر 2027820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha