۲۱ تیر ۱۳۸۴، ۱۵:۴۴

فرزانه اسعدي در گفت و گو با "مهر" عنوان كرد:

اطلاع رساني در زمينه چهارمين دوسالانه مجسمه سازي كافي نبود

همواره بايد به اين مطلب تاكيد داشت كه مجسمه سازي برمبناي ماندگاري و جاودانگي استوار است و بر اين اصل تاكيد دارد.

فرزانه اسعدي  مجسمه ساز معاصر، با اعلام اين مطلب در گفت و گو با خبرنگار تجسمي "مهر" گفت : بي ينال درهر كشوري تعريف خاص خود رادارد . هم چنين در تمام بي ينال هاي سراسر دنيا، با يك اطلاع رساني كافي از هنرمندان دعوت به همكاري مي شود. در حاليكه در اين دوسالانه در ايران چنين اتفاق گسترده اي نيفتاد.

وي افزود: برخي آثار در دوسالانه امسال ارائه شدند كه اساسا نام مجسمه به آنها تعلق نمي گيرد . به عنوان مثال ، ظروف سفاليني كه در يك قسمت نمايشگاه قرارداده شده بودند و كف آنها سوراخ داشت را نمي توان مجسمه نام داد. هم چنين در يك بي ينال به جاي اين كه ماكت كار ارائه شود بايد خود اثر ارائه شود.

اين مجسه ساز گفت : متاسفانه يكي از عواملي كه مانع از ورود من براي شركت دراين بي ينال شد ، اطلاع رساني غلط ازسوي دست اندركاران اين حوزه بود. من فكرمي كنم اگر قراراست به عنوان مثال يك ان. جي. او  با نام مجسمه سازي تشكيل شود بايد براي تمام اعضاي مجسمه ساز از مدت ها پيش يك دعوت نامه رسمي فرستاده شود . البته چهارمين دوسالانه مجسمه سازي امسال در شكلي محدود اطلاع رساني شد  .

وي در ادامه افزود: در دوسالانه امسال ، حجم زيادي از آثاربه چشم مي خورد كه برخي از آنها همان طوركه گفتم ، تنها يك اثر هنري بود و عنوان مجسمه نداشت. به هرحال من معتقدم نبايد به صرف داشتن يك فضاي گسترده ، هر اثري در دوسالانه ها، در معرض نمايش عمومي قرارگيرند. مجسمه بايد به خودي خود مورد توجه مخاطب قرارگيرد. اگر يك اثر هنري قابليت مطلوب و منحصر به فردي داشته باشد مي تواند مورد توجع قرارگيرد. حتي اگر ، درقطع يا ابعاد كوچكي ارائه شده باشد .

کد خبر 205493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha