۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

از ابتدای سال 1392 تا کنون؛

60 باسکول ثابت همکف در استان ایلام مورد آزمون قرار گرفت

60 باسکول ثابت همکف در استان ایلام مورد آزمون قرار گرفت

ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاسهای اداره کل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال 1392 تاکنون 60 باسکول ثابت همکف در استان ایلام مورد آزمون قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی پالیزبان صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امروزه در جهان شاخص هایی برای مقایسه و مقیاس هایی برای ارزیابی وجود دارد که در آن ملت ها و اجزاء داخلی آن تا حد یک فرد عادی و معمولی نسبت به آن سنجیده و ارزیابی می شوند.

وی با اعلام این مطلب افزود: بر اساس ماده 3 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش، کلیه اوزان و مقیاس ها مشمول مقررات استاندارد اجباری که در داد و ستد عمومی به کار می روند، باید دارای علامت مخصوص اوزان و مقیاسها باشند و همچنین بر اساس ماده 15 ضوابط مذکور، آزمایش دوره ای این وسایل به صورت سالی یک بار انجام می گیرد که در بعضی موارد با توجه به وضعیت وسایل سنجش و یا درخواست متقاضی، این فاصله زمانی کاهش می یابد.

پالیزبان عنوان کرد: در سال ۱۳۰۴ شمسی اولین حرکت مدون در ارتباط با استاندارد و استاندارد نویسی در ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاسها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد ایلام در در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی به صورت پایه ای از خود شروع کرده و با برنامه ریزی های منظم، روش های استاندارد را به سطح مطالبات عمومی رسانده است و در این راستا اقدام به کالیبره کردن وسایل سنجش از قبیل ترازوهای مرغی و دیجیتالی، باسکول های متحرک و ثابت و همچنین نازل های عرضه سوخت مایع توسط کارشناسان این اداره و شرکت های تایید صلاحیت شده همکار جهت احقاق حقوق مصرف کنندگان و همشهریان عزیز، کرده است به طوری که حتی افراد کم سواد هم با مفهوم استاندارد سنجش و کالیبراسیون قرابت دارند و یا حداقل نام آن را به عنوان یک هدف و الزام یا یک اقدام قانونی برای زندگی می شناسند.

رئیس اداره اندازه شناسی، اوزان و مقیاسهای اداره کل استاندارد ایلام از آغاز طرح آزمون باسکول های ثابت همکف در استان خبر داد و گفت: در همین راستا پس از برنامه ریزی های به عمل آمده با مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاسهای سازمان ملی استاندارد ایران، در سال 1392 شرکت های همکار تایید صلاحیت شده سیار، در استان ایلام مستقر شده اند و از ابتدای سال جاری تاکنون 60 باسکول ثابت همکف و بیش از هزار وسیله سنجش سبک شامل ترازوهای مرغی و دیجیتالی در شهرستان های دهلران، آبدانان، مهران، ایلام، سیروان، ایوان و دره شهر مورد آزمون قرار گرفته است.

مجتبی پالیزبان با اعلام این مطلب افزود: در این مرحله آزمون اولیه، سنواتی، بعد از تعمیر و صحت کار 60 باسکول ثابت همکف استان از جمله واحدهای تولیدی مانند شن و ماسه، آرد، سیمان، موزاییک، و همچنین بازارچه های مرزی، کشتارگاه ها، مرغداری ها و سیلوها و مراکز خرید گندم، توسط شرکت همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شده است.

پاليزبان در پايان اعلام كرد: آزمون صحت عملكرد باسكول هاي استان تا پايان سال 92 در تمام شهرستان هاي استان ادامه دارد و از واحدهاي توليدي و خدماتي و باسكول داران انتظار می رود با بازرسان اين طرح، همكاري لازم را به عمل آورند.

کد خبر 2062161

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha