۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸

بزرگترین زورخانه روباز جهان در بردسکن افتتاح شد

 بزرگترین زورخانه روباز جهان در بردسکن افتتاح شد

همزمان با شب میلاد مولای متقیان، حضرت علی(ع)، بزرگترین زورخانه روباز جهان در بردسکن افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاح بزرگترین زورخانه روباز جهان در حاشیه چهارمین همایش ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با حضور امام جمعه و فرماندار بردسکن، محمد خوش جان (نایب‌رییس فدراسیون)، معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، آقامعلی زاده(رییس هیات‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان رضوی)، مهدوی (دبیر هیئت استان)، سرهنگ موسوی(رئیس هیئت ورزش باستانی شهرستان مشهد) و مهندس مختاری (رئیس شورای شهر و رئیس هیئت ورزش باستانی بردسکن) با هنرنمایی 150 نفر از باستانی کاران و با ضرب و زنگ مرشد کفاش زاده برگزار شد.

ساخت این زورخانه روباز به عنوان بزرگترین گود روباز جهان و دومین گود روباز کشور با وسعت 4 هزار متر مربع و با گنجایش 5 هزار نفر تماشاچی و ظرفیت 200 ورزشکار در یک بازه زمانی 35 روزه و صرف هزینه 200 میلیون تومان در فاز اول این طرح به اتمام رسیده است. شهرداری در نظر دارد سال آینده 5 هزار متر مربع این طرح را به صورت مسقف اجرا کند که برای اتمام این پروژه بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

در این افتتاحیه که در حاشیه چهارمین همایش ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور برگزار شد 15 استان و 30 شهرستان کشور به همراه 100 مرشد برتر و 300 ورزشکار از اقصی نقاط کشور حضور داشتند که می‌توان گفت هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ علوی و احیاء ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کشور است.

جلسه روسای هیات‌های ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان‌های خراسان رضوی در بردسکن با هدف هم‌اندیشی نقاط قوت و ضعف هیات‌ها، بررسی مسایل و مشکلات فرآروی هیات‌ها و تقویم ورزشی این رشته ورزشی در سال جاری برگزار شد .

کد خبر 2062310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha