۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹

فروزان مهر:

حماسه سیاسی 24 خرداد در امتداد رويداد عظيم فتح خرمشهر است

حماسه سیاسی 24 خرداد در امتداد رويداد عظيم فتح خرمشهر است

مشهد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان رضوي با اشاره به انتخابات پیش رو، خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد را در امتداد حماسه فتح خرمشهر توصیف كرد و گفت: مردم رشید، انقلابی و بصیر ایران با نگاه ژرف و واقع بینانه ای که به گذشته تاریخی خود دارند و عبرت از مصاف های عبرت آموز در برابر دشمنان نظام و انقلاب، در پاسخ به ندای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، حماسه ای ماندگار خلق خواهند كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمد حسين فروزان مهر در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح كه به مناسبت گراميداشت سالروز آزادسازي خرمشهر برگزار شده بود، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس به وي‍ژه شهداي عمليات بيت المقدس اظهار كرد: سوم خرداد تداعی گر حماسه جانبازی دلدادگان روح اله و  فداکاری مردانی است که جان برکف نهادند، عاشقانه شهادت را برگزیده و جاودانگی خود را تضمین کردند.

استاندار خراسان رضوي گفت: سوم خرداد آزمون پایداری در راه اهداف بزرگ و متعالی انقلاب اسلامی بود که مردان الهی از تبار جهان آرا در قالب عملیات غرورآفرین بیت المقدس با رمز علی بن ابی طالب، در آن صحنه های غرورآفرینی را رقم زدند که حاصلش آزادی عزتمند خرمشهر عزیز شد.

فروزان مهر افزود: بر اهمیت این واقعه همین بس که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان یادبود و افتخار ملی و میهنی یاد كرده و تاکید فرمودند حماسه فتح خرمشهر و عملیات عظیم بیت المقدس در تاریخ این کشور باقی خواهد ماند.

وي گفت: تقارن 13 رجب با سوم خرداد، فرصت مغتنمی است برای تامل و تدبر در آموزه های آن امام همام و شهدای گلگون کفن و والا مقام که با اقتدا به مولایشان حضرت علی (ع) و ایثار جان گرانقدر خود ضمن صیانت از ارزش های دین مبین اسلام و خاک و  میهن اسلامی خویش، توانستند خرمشهر، پاره عزیز وطن را به آغوش ایران بازگردانند.

استاندار خراسان رضوي اظهار امیدواری کرد: در سایه تمسک به سیره، منش و اندیشه حضرت علی (ع) و محبت اهل بیت پیامبر (ص) و خاندان پاک و مطهرش، همچنین با بهره گیری از راهبردها و نگاه بلند بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی و در پرتو منویات مقام عظمای ولایت به قله های رفیع عزتمندی دست یافته و سعادتمند هر دو جهان باشیم.

در این مراسم سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز اظهار كرد: ذکر نام خرمشهر و سوم خرداد سال 61  نقطه عطف و قله بلند و مشهود تاریخ دوران دفاع مقدس است که رزمندگان اسلام با بذل جان خود توانستند با کمترین تجهیزات، عالی ترین دستاوردها را به ارمغان آورند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: ضمن تجدید عهد با امام راحل، فرمانده معظم کل قوا و تمامی شهیدان، تا آخرین نفس در راه تحقق آرمان های بلند و ملکوتی آنان تلاش می کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم که فرماندهان ارشد سپاه، ارتش و نیروی انتظامی حضور داشتند از تعدادی جانبازان عملیات بیت المقدس توسط استاندار خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 2062345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha