۲۶ تیر ۱۳۸۴، ۱۵:۲۹

واكنش قائم مقام جامعه اسلامي دانشجويان به سخنان اخير اعلمي:

سخنان اعلمي درباره"بابك خرمدين" مصداق از چاله به چاه افتادن است// الگوسازي از "بابك"، ترويچ نژاد پرستي افراطي و تطهير اقدامات ضدانساني اوست

سخنان اعلمي درباره"بابك خرمدين" مصداق از چاله به چاه افتادن است// الگوسازي از "بابك"، ترويچ نژاد پرستي افراطي و تطهير اقدامات ضدانساني اوست

قائم مقام جامعه اسلامي دانشجويان در واكنش به اظهارات اكبر اعلمي نماينده تبريز كه بزرگداشت با بك خرمدين را تجليل از هويت طلبي و پاسداشت نام نيكان دانسته بود،گفت:سخنان آقاي اعلمي پيرامون شخصيت "بابك خرمدين" مصداق از"چاله به چاه" افتادن است، زيرا هدف بابك، تجديد دين و سلطنت پيشين ايراني بود و شورش وي مظهر تندترين اعتقادات شعوبي بود.

مجتبي سلطاني قائم مقام جامعه اسلامي دانشجويان و رتبه اول كنكور كارشناسي ارشد تاريخ و تمدن اسلامي درگفتگو با خبرنگار سياسي "مهر" با بيان اين مطلب ، گفت : بابك خرمدين با رويكردي نژاد پرستانه اعراب را پست و سفله مي شمرد و اسلام و پيامبر اكرم (ص) را دين و پيامبر قوم عرب مي دانست.

وي افزود : قيام بابك خرمدين در امتداد قيام شعوبيان افراطي همچون سنباد و المقنع بود كه كمر همت به نابودي اسلام و حتي خانه خدا بسته بودند و بابك رييس فرقه خرم دينان بود كه اباحه گري و نابودي اسلام در متن تعليمات آنان وجود داشت.

سلطاني تصريح كرد : بابك نه تنها سردار بزرگ آذربايجاني نبود بلكه منطقه آذربايجان و بعد ارمنستان را به جهت كوهستاني بودن و نزديكي با امپراتوري روم براي شورش مناسب ديد.
اينكه آقاي اعلمي پتانسيل سياسي نهفته " قلعه بابك" را سلحشوري مي داند و از وي كنار ابومسلم خراسان " قهرمان ملي " ياد مي كند جاي تاسف دارد، زيرا تمسك و الگوسازي از بابك به دليل ماهيت قيام وي، نوعي ترويچ نژاد پرستي افراطي و تطهير اقدامات ضدانساني و ضد اسلامي وي و ابومسلم مي باشد.

رتبه اول كنكور كارشناسي ارشد تاريخ و تمدن اسلامي اظهارداشت : متاسفانه اينكه آقاي اعلمي مخالفت بابك با خلافت عباسي را در كنار مخالفت امام رضا (ع) با خلافت وقت قرار مي دهد، بيانگر مطالعات كم و تحليل سطحي ايشان است، زيرا جنس مخالفت آنان ازحاكميت وقت متفاوت بوده است؛ همانگونه كه امام حسين (ع) و عبدالله بن زبير از سركردگان غائله جمل بطور همزمان با يزيد مخالفت نمودند، اما اين كجا و آن كجا؟. امام رضا (ع) قاتل خويش مامون عباسي را نسبت به اقدامات فضل بن سهل ايراني و خاندانش آگاه مي كند زيرا آنان نيز در باطن قصد براندازي حاكميت اسلام را داشتند .

وي تصريح كرد: جهت تقويت حس سلحشوري و بيگانه ستيزي و هويت فرهنگي ايرانيان بايد به تمجيد و بزرگداشت از شخصيت هايي پرداخت كه داراي ويژگيهاي جامعه انساني و اسلامي باشند و اقدامات آنان با فطرت پاك انساني همگان تطابق داشته باشد كه بزرگداشت  چهره هايي مانند بابك فاقد اين ويژگي هاست.

قائم مقام جامعه اسلامي دانشجويان تاكيد كرد : آقاي اعلمي به عنوان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اگر به فكر تقويت حس سلحشوري و فرهنگي ايرانيان به ويژه اهالي محترم آذربايجان است ،بداند اين پتانسيل درچهره هايي چون دلاور مردان چالدران ، ستارخان، باقرخان، كلنل پسيان، شهيد ثقه الاسلام تبريزي ، علامه اميني ، علامه طباطبايي ، شهريار  و سردار بزرگ جنگ تحميلي شهيد باكري نهفته است و تقويت تنوع فرهنگي اقوام ايراني در جهت غناي تمدن اسلامي - ايراني نيازمند يك نگاه استراتژيك وكلان نگر است كه اين امر جز با برنامه محوري و مطالعات عميق تاريخي و منطقه اي امكان پذيرنيست.

کد خبر 207421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha