۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴

تدوین سند فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش

تدوین سند فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش از تدوین سند فناوری اطلاعات و ارتباطات و تدوین سند استراتژی اطلاعات در راستای برنامه های سنند تحول بنیادین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری در سومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش با بیان این مطلب گفت: سند فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین و برای تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش فرستاده شده است. همچنین با همکاری دانشگاه فرهنگیان سند استراتژی اطلاعات و ارتباطات تدوین شده است.

وی افزود: توسعه هوشمند سازی مدارس از 1.5 سال گذشته فراگیر شده و در این زمینه باید گفت که زیرساختها وضعیت خوبی دارند اما مشکل جدی عدم آشنایی فرهنگیان با فناوری روز است و باید آموزشهای تخصصی لازم هوشمندسازی برای فرهنگیان برگزار شود.

نوری از تشکیل پرتال همگام خبر داد و گفت: در این پرتال امکانات فعالیتهای پرورشی، اداری، آموزشی وجود دارد و تا کنون نیز 15 هزار مدرسه در این پرتال ثبت نام کرده اند.

وی توضیح داد: خوشبختانه استقبال استانهای محروم مرزی کشور همچون سیستان و بلوچستان در استفاده از امکانات این پرتال بیشتر از دیگر شهرها بوده است.

سخنران دیگر این مراسم عبدالامیر عرفی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش بود که با تاکید بر نظام ارزشیابی توضیح داد: معلمان باید در برگزاری دوره های تخصصی به ارزشیابی رشته های مختلف با شیوه های روز دنیا آشنا شوند.

وی افزود: در این مرکز سیستم نظام تعلیم و تربیت که اهدافش باید همسو با وزارتخانه باشد مورد ارزیابی قرار گرفته که در این ارزیابی موارد مختلفی همچون میزان رضایت شغلی کارکنان، نحوه فعالیت مدارس قرآنی، طرح صبا (شنا) مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن نیز به مدیران مربوطه اعلام شده است.

عرفی ادامه داد: همچنین ارزیابی های کمی نیز در 50 مورد فعالیت های آموزش و پرورش در حال انجام است که نتایج آن به تدریج به دفاتر معاونان اظهار شده و یا روی سایت قرار می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی شهریور ماه گفت: حق الزحمه معلمان مراقب امتحانات خردادماه در مردادماه پرداخت می شود همچنین از مدیران مناطق می خواهیم تا امتحانات نهایی شهریورماه نیز با تجمیع حداکثری برگزار شود.

کد خبر 2092745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha