۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

حجت الاسلام رضايي بيرجندي:

سیاست قرآنی در زندگی آحاد جامعه فرهنگ سازي شود

سیاست قرآنی در زندگی آحاد جامعه فرهنگ سازي شود

بيرجند – خبرگزاري مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جايگاه قرآن در دين اسلام، گفت: سياست قرآني بايد در زندگي فردي و اجتماعي آحاد مردم جامعه فرهنگ سازي شود.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ حجت الاسلام علي رضایی بیرجندی در خطبه های نماز عید فطر بیرجند، با بيان اينكه يكي از اعمال مورد توجه مردم در ماه مبارك رمضان قرائت قرآن است، اظهارداشت: دستورات و فرامين قرآني بايد در رفتار و اعمال مردم تاثيرگذار باشد.

امام جمعه شهرستان بيرجند اضافه كرد: مسلمانان بايد از اين كتاب آسماني به عنوان نقشه راهي براي هدايت استفاده كرده و هيچگاه از آن غفلت نكنند.

حجت الاسلام رضایی بيرجندي همچنين بر اهميت عيد سعيد فطر در بين مسلمانان اشاره كرد و افزود: روز عيد فطر نماد همبستگي، انسجام و وحدت مسلمانان است.

وي با تاكيد بر اينكه امروز دشمنان اسلام به دنبال ضربه زدن به اسلام و تفرقه افكني بين مسلمانان هستند، تاكيد كرد: عید فطر نماد عزت و شرف امت اسلامی بوده و بايد مورد اهتمام مسلمانان قرار گيرد.

حجت الاسلام رضایی بيرجندي پرداخت فطریه را از جمله واجبات در اين ماه مبارك عنوان كرد و بيان داشت: پرداخت فطريه بيانگر بخشندگي و اعمال رفتارهاي انسان دوستانه مسلمان است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اينكه مسلمانان همواره به دنبال صلح و دوستي، بخشندگي و كمك به مردم هستند، افزود: پرداخت زكات و فطريه توسط همه مردم حتي فقرا تاکید شده است.

وي بر بخشندگي و گذشتن از خطاهاي ديگران تاكيد كرد و گفت: اين مهم  یکی از اعمال انسان های بزرگ بوده كه خطاهاي ديگران را نادیده مي گيرند.

حجت الاسلام رضایی بيرجندي با اشاره به اينكه وحدت مسلمانان، شرافت و عظمت پيامبر اکرم (ص) را در دين اسلام اثبات مي كند، بيان كرد: حضرت محمد(ص) نماد صلح و دوستي، وحدت و الگوي همه شيعيان است.

امام جمعه شهرستان بيرجند با تاكيد بر جايگاه انبياء و اولیای الهی در دين اسلام، عنوان كرد: بايد زندگي،‌ روش و رفتارهاي انبياء الهي در زندگي مردم نهادينه شود.

حجت الاسلام رضایی بيرجندي در پايان به توطئه هاي دشمنان اشاره كرد و يادآور شد: امروز استکبار با تمام قوا برای خدشه دار کردن  اسلام وارد عرصه شده كه جهان اسلام نيز باید با تمام قوا در برابر استکبار ايستادگي كند.

کد خبر 2112714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha