۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۲

صالحيان:

آرامش نتيجه ناب رويكرد مسجد محوری است

آرامش نتيجه ناب رويكرد مسجد محوری است

اصفهان – خبرگزاري مهر: مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان گفت: مسجد محوري با جلوگيري از افراط و تفريط آرامش را براي زندگي مردم جامعه به ارمغان مي‌آورد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌السلام محمدرضا صالحيان پيش از ظهر دوشنبه در نشست خبري هفته جهاني مساجد اظهار داشت: بسيج همه‌جانبه خطيبان مساجد و رسانه‌ها براي فرهنگ‌سازي مسجد به دليل ناميدن روز 30 مرداد به نام روز جهاني مساجد است.

وي با بيان اينكه آرامش، نتيجه توجه ناب به مسجد محوري در سطح جامعه است، بيان داشت: با توجه به اينكه انسان، مجموعه‌اي از جسم و روح است بنابراين كار و تلاش روزانه در كنار توجه به مسجد تمام ابعاد نيازي انسان را تأمین مي‌كند.

وي تمركز را اساس دين اسلام برشمرد و گفت: نخستين فلسفه مسجد محوري بايد در تعادل انساني و به دنبال آن وجود آرامش باشد.

صالحيان افزود: بسياري از مشكلات اجتماعي با نوع دوستي، به عنوان يكي از دستاوردهای خداشناسي برطرف مي‌شود.

مساجد، حمايت كننده قدرتمند هشت سال دفاع مقدس

مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به ابعاد سياسي، فرهنگي و اجتماعي مساجد بيان داشت: در زمان پيامبر اسلام(ص) هر ستون مسجد نشان دهنده يك وزارتخانه بود و ايشان با اين روش بالاترين ساختار حكومتي را با کم‌ترین هزينه به همگان نشان مي‌دادند.

وي با بيان اينكه دو نوع فقه شرعي و سياسي نياز مردم جامعه را در بر مي‌گيرد، افزود: مسجد از جمله پاكي‌ها و تنظيم‌كننده بعد سياسي جامعه است.

صالحيان جذب هر چه بيشتر جوانان به مساجد را نياز امروز جامعه بر شمرد و اظهار داشت: جوان‌گرايي بايد در مساجد حرف نخست را بزند.

با خرج‌هاي ميلياردي در مساجد مخالفيم

مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان با تاكيد بر كوچكي، سادگي، شكيل بودن و در عين تعداد زياد مساجد، افزود: با ساخت ميلياردي مناره‌ها و گنبدها مخالف هستيم.

وي سياست مركز رسيدگي به امور مساجد را ساخت يك مسجد به ازاي هر 40 خانه دانست و اظهار داشت: سادگي مساجد ارتباط‌دهي بنده را با خداوند افزايش مي‌دهد.

صالحيان ادامه داد: امام جماعت، بايد جوان و نياز جوان را به خوبي دريابد.

وي بيان داشت: يك روحاني مسجد بايد قادر به آشتی دادن جوانان با خداوند باشد.

مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان اظهار داشت: امام جماعت بايد خوبان جامعه را تشويق و بدان را به سمت خوبي سوق دهد.

وي با تاكيد بر اينكه مسجد نبايد به خانه سالمندان جامعه تبديل شود،‌ بيان داشت: دوري از روان شناسی جوانان، آفت امروز مساجد است.

سرويس‌هاي بهداشتي، نياز مبرم مساجد كشور

مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به اينكه ساماندهي نذورات مردمي در امور خير در حال حاضر از اهميت فراواني برخوردار است، اظهار داشت: برخي از خرج‌هاي فعلي در مراسم امام حسين (ع) بايد در راه‌هاي خير ديگر استفاده شود كه اين امر خوشحالي هر چه بيشتر سالار شهيدان را به همراه دارد.

وي بيان داشت: به طور حتم وضعيت نابسمان سرويس‌هاي بهداشتي در مساجد، قدرت جذب مردم به وي‍ژه جوانان را به شدت كاهش داده كه در اين راستا افراد نيكوكار مي‌توانند به جاي هزينه‌هاي اضافي به طور مثال ساماندهي سرويس‌هاي بهداشتي 10 مسجد را بر عهده بگيرند.

صالحيان جلوگيري از بروز كارهاي غير مهندسي شده از سوي هيئت امنا مساجد را بسيار مهم دانست و اظهار داشت: برنامه‌هاي تشويقي براي هم‌راستا بودن تصميمات هيئت امناي مساجد با مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان در دستور كار قرار گرفته است.

دولت، سهم خود را به مساجد پرداخت نمي‌كند

مدير اجرايي مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به سهم بالای مردمي در اداره امور مساجد، بيان داشت: دولت سهم خود را به مساجد پرداخت نمي‌كنند.

وي ادامه داد: براي هم‌ راستا شدن برنامه ها، احتمال يكي شدن مركز امور مساجد و اداره اوقاف و در قالب يك وزارتخانه وجود دارد.

صالحيان در مورد اختلاف نظر بين پايگاه بسيج و هيئت امناي مساجد، گفت: در اين راستا كميسيون ويژه براي برطرف شدن اختلاف‌هاي احتمالي تشكيل شده است.

وي افزود: در مناطق 14 گانه مساجد اصفهان و در هر منطقه شورايي متشكل از پنج تا هفت نفر تشكيل شده است.

کد خبر 2119160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha