۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

روایت نیکزاد از سوانح هوایی و جاده‌ای که برایش رخ داد

روایت نیکزاد از سوانح هوایی و جاده‌ای که برایش رخ داد

وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان اینکه از همسر و فرزندم حلالیت می طلبم، گفت: بنده جزء معدود وزیرانی بودم که سوانح در دوران من اتفاق نیفتاد اما خودم دو بار سانحه هوایی و یکبار جاده ای داشتم که آسیب هم دیدم، اما فدای سر انقلاب.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در مراسم تودیع خود در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی گفت: همکاران بنده در وزارت راه و شهرسازی می خواستند که آمار مفصل به من ارائه دهند اما من به همین آمار کوتاه اکتفا کردم تا آنها به زحمت نیافتند.

وی افزود: در طول هشت سال دولت نهم و دهم 63 هزار و 251 کیلومتر انواع راه در کشور ساخته شد که توسعه بندر در نوسازی ناوگان دریایی و افزایش ذخایر کانتینری، توسعه راه آهن، خدمات هوایی و توسعه ناوگان هوایی از دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی بود.

وی با بیان اینکه در سال 84، 124 فروند در اختیار صنعت هوایی قرار داشت، گفت: در حال حاضر این رقم به 224 فروند رسیده است و از ابتدای کار در وزارت راه و شهرسازی هر هفته یکشنبه ها جلسه ای را با بخش خصوصی و حاکمیت این صنعت داشتیم و همواره سعی کردیم که به این بخش کمک کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه تا سقف 30 درصد هواپیماها اورهال هستند، گفت: 18 ایرلاین در بخش خصوصی فعالیت می کنند و حتی هما هم به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان اینکه ترانزیت از 5.1 به 12 میلیون تن رسیده است، گفت: در سال 84، 27 هزار نفر کشته در جاده ها داشتیم که با وجود سه برابر شدن وسیله نقللیه و 2.5 برابر شدن سفرها در سال 91 تلفات جاده ای به 19 هزار کشته رسید که بیش از تکلیف قانون برنامه پنجم عمل شده است.

وی با بیان اینکه در جلسات ماهانه یکی از محوری ترین بحثها کاهش تلفات جاده ای بود، اظهار داشت: در حال حاضر 48 هزار و 159 کیلومتر انواع راه در دست اجرا داریم که 9 هزار و 851 کیلومتر بزرگراه، 3 هزار و 121 کیلومتر راه اصلی و فرعی، 25 هزار کیلومتر راه روستایی و 8 هزار کیلومتر انواع راه ساخته شده است.

نیکزاد تصریح کرد: در اول انقلاب 200 کیلومتر راه آسفالته در کشور داشتیم که در سال 84 این رقم به 45 هزار کیلومتر رسید و در سال 92 هم این رقم به 101 هزار کیلومتر افزایش یافت.

وی افزود: در زمان ورود ما به وزارت راه و شهرسازی 11 هزار کیلومتر ریل مورد بهره برداری قرار گرفت که در حال حاضر 2 هزار و 500 کیلومتر افتتاح شده و 80 هزار کیلومتر دیگر هم در حال ساخت است.

وزیر سابق راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در زمان وزارت وی سانحه هوایی، دریایی و ریلی نبوده است، گفت: بنده جزء معدود وزیرانی بودم که این سوانح در دوران من اتفاق نیفتاد اما خودم دو بار سانحه هوایی و جاده ای داشتم که آسیب هم دیدم، اما فدای سر انقلاب.

نیکزاد با اشاره به اینکه برای 312 طرح، 4 هزار و 200 پروژه، 50 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: اعتبار سال 92 ما 4 هزار و 450 میلیارد تومان بوده است و 3 هزار و 200 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم، اما هیچ پروژه ای در کشور متوقف نیست.

وی با بیان اینکه در مسکن کاری انقلابی انجام شد، گفت: با کمک بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی کارها را در این بخش پیش بردیم به طوری که دو میلیون و 120 هزار واحد مسکن روستایی در کشور شروع شد که تاکنون یک میلیون و 600 هزار واحد آن تمام شده است.

وی با بیان اینکه 520 هزار واحد توسط بنیاد مسکن در دست اجرا است، گفت: دو میلیون و 80 هزار واحد مسکن شهری در حال ساخت است که تاکنون یک میلیون و 180هزار واحد افتتاح شده و تکمیل یک میلیون واحد دیگر آن بر عهده دکتر آخوندی است.

وزیر سابق راه و شهرسازی کشور تصریح کرد: با احتساب ساخت 4 میلیون و 100 هزار واحد و ساخت دو میلیون واحد مسکونی توسط بخش خصوصی به عدد 6 میلیون واحد می رسیم که در گذشته هم آن را اعلام کردیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه کار ساخت ساختمان اجلاس سران قبلا هم انجام شده بود، گفت: ساختمان قبلی را رها کردیم و ساختمان جدیدی در کنار اجلاس سران ساخته شد و علی رغم آنکه می گفتند به اجلاس نمی رسد اما آن را به پایان رساندیم، ضمن آنکه جمعه صبح و 11 شب به بعد از این پروژه بازدید می کردم.

وی با اشاره به ساخت 30 هزار واحد در مدت سه ماه در زلزله آذربایجان گفت: در هزار و 460 روز کاری دولت دهم یک سوم را در ماموریت بودم که در این مدت هفت بار سفر استانی، 42 بار با هیات دولت و 174 بار افتتاح با معاون اول را داشتم.

وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان اینکه در حدود سه نوبت در هر سال مجوز افزایش عوارض را به بخش خصوصی دادیم، گفت: تحویل واحدها، غرور و رضایت متقاضیان را بدنبال داشت و مهمترین هدیه من در این مدت دیدار خصوصی با رهبر انقلاب و بیانات ایشان در کنار مرقد امام رضا(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه 24 هزار پرونده در قوه قضائیه است، گفت: امیدوارم دکتر آخوندی که مسئولیت سنگین این وزارتخانه را پذیرفته است و سابقه درخشان دارد، در انجام وظیفه خطیر خود موفق باشند.

وزیر سابق راه و شهرسازی تصریح کرد: از همسر و فرزندم حلالیت می طلبم، چون تقریبا تمام جمعه ها را خارج از خانه بودم و من همیشه این فرمایش حضرت علی(ع) را فراموش نمی کنم که می گویند «بگذارید و بروید، ببینید و دل مبندید، زیرا همه چیز را دیر یا زود باید در این دنیا گذاشت و رفت».

کد خبر 2119376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha