۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

حسن پور:

بازبینی سیاست های راهبردی مطالعه کتاب الزامی است

بازبینی سیاست های راهبردی مطالعه کتاب الزامی است

البرز- خبرگزاری مهر: فرماندارشهرستان البرزگفت: ایجاد تغییر در راهبرد و روشهای مطالعه و کتابخوانی ضروری است و سیاست های مطالعه کتاب باید مورد بازبینی و تجدید نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، غلامرضا حسن پور روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان البرز اظهارداشت: باید روش های کتابخوانی تغییر یابد و شیوه های جدیدی مورد استفاده قرار گیرد تا موجب افزایش انگیزه و حس مطالعه کتاب در جامعه شود که اسفاده از فضای مجازی و کتاب های الکترونیکی، توسعه ابزارهای نرم افزاری و ایستگاه های مطالعه کتاب از جمله آنهاست.

وی گفت: با توجه به کمبود کتابخانه در شهرستان البرز، به ایجاد فضاهای جدید مطالعه نیازمندیم که دستگاه های فرهنگی در کنار تجهیز وساخت کتابخانه های جدید کتاب و مطالعه لازم است آن را به متن زندگی مردم وارد کنند و به دنبال افزایش نیروی انسانی کتابخوان باشند چرا که تنها ساختن کتابخانه و ایجاد فضاهای جدید درصورت نبود کتابخوان کاری بیهوده خواهد بود.

حسن پور تاکید کرد: باید نگرش خود را نسبت به موضوعات مختلف در زمینه های فرهنگی و آموزشی تغییر دهیم و به فکر استفاده از این فضاها در 20 سال آینده باشیم چرا که فقط با تصویب و ساخت فضاهای آموزشی و فرهنگی مانند مدارس و کتابخانه ها با توجه به نیاز امروز آن که جمعیت نونهال کشور رقم بالایی است که در 20 سال آینده با کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت سالمند باید به فکر ایجاد سرای سالمندان باشیم و نگاه خود را  فقط معطوف به زمان حال نکنیم تا فضاهای توسعه ای در نظر گرفته شده بتواند با ایجاد مجموعه ای کامل و صرفه جویی در بیت المال کاربردی چند گانه داشته باشد.

وی افزود: شهرهای شریفیه و بیدستان با توجه به جمعیت زیاد جوان و دانشجو و محصل فاقد کتابخانه عمومی است که میتوان در حال حاضر با استفاده از فضاهای فرهنگی موجود مانند مجتمع های فرهنگی هنری که در بیدستان به تازگی به بهره برداری رسیده و یا حسینیه ها و زینبیه موجود شهر شریفیه و تجهیز این فضاها به کتاب و سالن مطالعه تا زمان ساخت کتابخانه نیاز مردم این مناطق را برطرف کرد.

فرماندار البرز در ادامه  تصریح کرد: مطالبه و خواست مردم نسبت به اقدامات فرهنگی، هنری و آموزشی با توجه به فضای جنگ رسانه ای و شبیخون فرهنگی دشمن افزایش پیدا کرده و ساخت فضاهای آموزشی ومطالعه کتاب میتواند با فرهنگ سازی در بین جوانان و جامعه موجب کاهش بسیاری از هزینه های جاری در مقابله با جرایم و قانون شکنی ها در جامعه شود.

حسن پور در پایان گفت: یکی از روشهای تغییر راهبرد کتابخوانی تجهیز کتابخانه های موجود به لوازم و امکانات نرم افزاری است که باید به سرعت پیگیری شود.

وی همچنین در مورد تکمیل ساخت کتابخانه نصرت آباد که با کندی پیش می رود گفت: اگر در اجرای چنین پروژهای کوچک شهرداری و ستاد کتابخانه های عمومی با مشکل مواجه باشند و کوتاهی صورت گیرد در انجام امور اجرایی با مشکلات  متعددی مواجه خواهیم شد که توصیه میشود هر چه سریعتر برای تکمیل این پروژه اقدام شود.

کد خبر 2132982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha