۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰

نیری خبر داد:

تجهیز 126 مرکز درمانی در کشور با کمک خیرین عرصه سلامت

تجهیز 126 مرکز درمانی  در کشور با کمک خیرین عرصه سلامت

ارومیه - خبرگزاری مهر: دبيركل مجمع خيرين عرصه سلامت كشور از تجهیز 126 بیمارستان، خانه بهداشت، درمانگاه و ... با کمک خیرین عرصه سلامت کشور تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا نیری ظهر سه شنبه در همايش كشوري خيرين عرصه سلامت با اشاره به کمک مالی 20 هزار میلیارد ریالی خيرين عرصه سلامت كشور به بیماران نیازمند و ساخت و تجهیز مراکز درمانی، افزود: در این راستا ۱۲۶ مركز درماني شامل ۸۰ بيمارستان و ۴۶ درمانگاه و خانه بهداشت تجهیز و تحويل دانشگاههای علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شدند.

وی با اشاره به راه اندازی 140 مرکز خیرین سلامت در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: همچنین خیرین عرصه سلامت تاکنون 11 ميليون متر مربع زمين به این مجمع با هدف ارتقاي خدمات بهداشتي و ساخت مراكز درمانی اهدا شده که باید زمینه همکاری خیرین توسط دانشگاههای علوم پزشكی فراهم شود.

دبير كل مجمع خيرين عرصه سلامت كشور رفع مشکلات مادی بیماران نیازمند و کمک به توسعه مراکز درمانی و بهداشتی در مناطق محروم را ضروری دانست و ادامه داد: با توجه به وضعيت موجود كشور مسئولان بايد با مردم مدارا كرده و مايه آرامش مردم شوند.

نیری بر انتقال فرهنگ اهل بيت در كشور تاكيد كرد و گفت: زندگي ما بايد علوي، فاطمي و رضوي باشد و در انتقال فرهنگ رضوي، تلاش و اهتمام تمامي مسئولان فرهنگي كشور ضروري است.

مديرعامل مجمع خيرين عرصه سلامت آذربايجان غربي نیز در این همایش ضمن تاکید بر اینکه باید عمق محروميت و درد و رنج بيماران به خيرين عرصه سلامت نشان داده شود، افزود: مجمع خيرين عرصه سلامت پشتوانه اي بزرگ براي بيماران نیازمند بوده و مردم بايد با هر توان مالی این مجمع را مورد حمايت مادي و معنوي خود قرار دهند.

ناصر اطمینان خواستار بهره گیری از پتانسيل رسانه اي در راستاي شناساندن اهداف مجمع خيرين عرصه سلامت و همکاری رسانه در این زمینه شد، ادامه داد: بانك اطلاعاتي خيرين عرصه سلامت آذربایجان غربی تشکیل و اميدواريم خيرين عرصه سلامت، تجهيز بيمارستانها، مراكز اورژانس، احداث بيمارستان تخصصي سوختگي، زنان و زايمان، مركز پيوند مغز و اعصاب و خانه هاي بهداشت را در اولويت اقدامات خود قرار دهند.

همايش كشوري يك روزه خيرين عرصه سلامت به ميزباني اروميه و با حضور مشاور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و دبيركل خيرين عرصه سلامت، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اروميه، روحانيون اهل تسنن و تشيع، خادمان آستان قدس رضوي، اسقف كليساي آشور، كلدان كاتوليك اروميه و خيرين عرصه سلامت كشوري و استاني برگزار شد.

 

کد خبر 2137499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha