۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸

آیت الله نورمفیدی:

نرمش قهرمانانه از پایه های اسلام است

نرمش قهرمانانه از پایه های اسلام است

 گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه گفت: نرمش قهرمانه از پایه های اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه گرگان با بیان اینکه پیامبر (ص) در صلح حدیبیه نرمش قهرمانانه کرد، افزود: جایی باید نرمش داشت اما باید غافل نشد تا به مقصود برسیم.
 
وی عنوان کرد: مستکبران دنیا را به دو بخش ظالم و مظلوم تقسیم کردند اما اسلام می گوید، نباید زیر بار ظلم رفت و ما نمی توانیم مظلوم باشیم.
 
وی با اشاره به مسائل سوریه گفت: اخیرا یک راهی را روسیه برای جلوگیری از جنگ مبنی بر جمع آوری سلاحهای شیمیایی پیشنهاد داده که از طرف آمریکا پذیرفته شده و هیچ کس اسم ایران را مطرح نکرده درحالیکه نقش ایران مهم بوده است.
 
امام جمعه گرگان تصریح کرد: انگلیس و کشورهای اروپایی برای جنگ با سوریه همراه نشدند و در آمریکا نیز 60 درصد مردم با جنگ با روسیه مخالف بودند و کلیساهای کاتولیک نیز مخالفت کردند.
 
وی یادآورشد: از عوامل پذیرش آمریکا برای عدم حمله، ترسی است که مداخله ایران و حزب الله دارد و با همراهی نکردن کشورهای اروپایی ممکن بود که آتشی در منطقه برپا شود که اسرائیل را هم بسوزاند و مقاومت ارتش سوریه نیز دلیل دیگری بود.
 
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عربستان، قطر و ترکیه که معارضان را تقویت می کنند اظهار داشت: باید ببینیم که زمان و شرایط منطقه نتیجه را به کجار می رساند و سوریه باید حواسش جمع باشد.
 
امام جمعه گرگان به دیدار فرماندهان و سپاهیان با رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: در این دیدار ضمن قدردانی از سپاه تاکید شد که سپاه از دخالت در امور سیاسی و از ورود به جناح بندیهای سیاسی که در جامعه وجود دارد، پرهیز کند.
 
وی در عین حال یادآورشد: این درحالیست که سپاهیان باید اطلاع و اشراف در امور سیاسی داشته باشند و این مسئله ظریفی است که باید مورد عنایت باشد تا این نهاد انقلابی همیشه همان جایگاه روزهای اول انقلاب را داشته باشد.
 
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: همه دنیا دست به دست هم دادند تا ایران را سرجای خود بنشانند و امروز 34 سال از آن روز گذشت و امروز ایران کجاست و عراق در کجا قرار دارد.
 
وی با اشاره به 30 شهریورماه و گفتگوی تمدنها افزود: این تز را ایران در مقابل جنگ تمدنها مطرح کرد که افتخاری برای ایران است و همواره ایران مخالف جنگ است و اگر دنبال انرژی هسته ای است برای سلاح نیست.
کد خبر 2139125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha