۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۷

آتش سوزی در جنگل های ارسباران بعد از دو روز مهار شد

آتش سوزی در جنگل های ارسباران بعد از دو روز مهار شد

تبریز – خبرگزاری مهر: آتش سوزی مراتع منطقه آستمال ورزقان در جنگل های ارسباران که صبح شنبه در اثر سهل انگاری چوپانان رخ داده بود، ظهر امروز مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، آتش سوزی جنگل های ارسباران که صبح شنبه از حوالی ساعت 10 صبح آغاز به بلعیدن درختان بیش از 200 هکتار از مراتع ارسباران کرده، ظهر امروز دوشنبه بالاخره مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به هماهنگي سريع ستاد مديريت بحران استان و اعزام مسئولين با استفاده از هليكوپتر به منطقه براي مديريت آتش سوزي اضافه كرد: نيروهاي خدوم منابع طبيعي و محيط زيست استان با اطفاء حريق مانع سرايت آتش به مناطق مشجر، جنگلي و درختچه اي منطقه شدند.

وي با اشاره به شرايط منطقه دچار حريق تشريح كرد: منطقه خارج از محدوده مناطق حفاظت شده و تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست بوده كه به لحاظ خشك بودن مرتع،‌سرعت انتشار آتش در ساعات اوليه بالا بود.

بیوک رئیسی از مردم محلي، گردشگران، چوپانان و طبيعت گردان خواست از هرگونه آتش در طبيعت بجاي گذاشتن خاكستر و حتي انداختن ته سيگار به شدت خودداري کرده و در صورت ايجاد آتش سوزي سريعا آن را مهار و به نزديكترين واحدهاي محيط زيست يا منابع طبيعي اطلاع رساني کنند.

کد خبر 2146236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha