" ژينوس تقي زاده " در گفت و گو با خبرنگار تجسمي مهر با اعلام اين مطلب گفت : چهارمين دوسالانه مجسمه سازي تهران ، امسال موفق به برداشتن چند قدم بزرگ شد كه يكي از آنها انتخاب هنرمندبودنه انتخاب اثر .با اين روش در واقع مي توان گفت ، هنرمندان با رزومه كاريشان معرفي مي شوند . از ديگر محاسن برگزاري اين دوسالانه ، اين بود كه پيش تر مجسمه سازها فكرمي كردند ، فقط هنرمنداني كه به حيطه مجسمه آشنايي دارند مي توانند در مورد آثارشان قضاوت كنند و آنها را به معرض چالش و داوري بگذارند . اما دوسالانه امسال ، ثابت كرد كه اساسا افرادي كه به هنر اشراف داشته باشند مي توانند به داوري درخصوص اين آثار بپردازند .
عضو شوراي سياست گذاري در چهارمين دوسالانه مجسمه سازي تصريح كرد : مرزبندي هنر ما امروزبا وجود پيدايش ، هنرمدرن ، instalation ، كانسپچوال ، ويدئو آرت ها و .. از بين رفته است . اما اين به اين معني نيست كه ما بخواهيم ، حضور هنرمدرن را نفي كنيم . خودمن نيز به عنوان يك مجسمه ساز ، از اين پديده ها استفاده مي كنم.
اين مجسمه ساز خاطر نشان كرد : درچهارمين دوسالانه امسال ، انتظار داشتم تا نگاه ها و مدياهاي جديد تري دربخش هاي مسابقه حضور يابند . بااين حال ، آثاري از اين دست و با اين خصوصيات نيز در اين دوسالانه به چشم مي خورد كه جاي خوشحالي داشت .
" تقي زاده " گفت : در اين دوسالانه دو اثر ازمن دربخش خارج از مسابقه به معرض نمايش در آمد. اين دو اثر ، فاقد عنوان و برگرفته از يك مجموعه كاراست . قراراست به زودي يك نمايشگاه برگزاركنم و اين آثار را به شكل گسترده تري در آن جا ارائه دهم .
وي افزود: اعضاي شوراي سياست گذاري ، مجاز به شركت دادن آثار خود دردوسالانه نيستند . ازاين رو ، من و تني چند از دوستان ، آثار خود را در بخش خارج از مسابقه عرضه كرديم .
نظر شما