۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵

بی پولی فصل مشترک پروژه های مازندران/ نصب تابلوی شنا ممنوع برای سد بی آب

بی پولی فصل مشترک پروژه های مازندران/ نصب تابلوی شنا ممنوع برای سد بی آب

ساری - خبرگزاری مهر: کمبود اعتبار مشکل مشترک بیشتر پروژه های عمرانی مازندران محسوب می شود که اجرا و نظارت و بهره برداری طرح ها را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمبود اعتبار سبب تاخیر در تکمیل طرح های عمرانی مازندران شده به گونه ای که برخی طرحها مانند پروژه کمربندی بابل با گذشت 11 سال همچنان نیمه کاره مانده است.

سفر یک روزه کمیسیون عمران مجلس برای بازدید از پروژه های عمرانی استان مازندران، فرصتی را ایجاد کرد تا مشکلات این طرح ها بررسی و پیگیری شود.

در این سفر یکروزه با حضور رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی و شماری از معاونان وزیر راه و شهرسازی انجام شد، مشکلات و موانع پروژه های عمرانی شهرستانی مرکزی و شرق مازندران بررسی و پیگیری شد.

بازدید از پروژه های راهسازی محور سوادکوه از جمله برنامه ها بود که اعضای کمیسیون عمرانی، استاندار و ... از آن دیدن کردند و کمبود اعتبار دغدغه اساسی پروژه های عمرانی استان عنوان شده است.

تونلی که سه سال 30 متر پیشرفت دارد

یکی از مجریان پروژه راهسازی در محور سوادکوه کمبود اعتبار را دلیل روند اجرای کند این پروژه اعلام می کند و می گوید: اگر ماهانه 2.5 میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم سال بعد پروژه 4.4 کیلومتری تعریض محور سواده به پایان می رسد.

این مجری اشاره کرد: تا پایان طرح به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است درحالیکه اکنون اعتبارات به موقع پرداخت نشده و هر چندماه یکبار واریز می شود.

در بازدید از یک تونل محور سوادکوه، کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر، سواد کوه و جویبار با انتقاد از روند کند طرح اظهار داشت: این طرح پس از گذشت سه سال حدود 30 متر پیشرفت فیزیکی دارد و با روند کنونی اجرای آن سالها طول می کشد.

وی بیان داشت: بازدید میدانی توسط مسئولان سبب می شود تا مسائل و مشکلات راحت تر پیگیری و تصمیم گیری شود.

وی عنوان کرد: عدم نقدینگی و مسائل اعتبار، توانمندی پیمانکار و عدم پیشرفت کار از جمله مسائلی است که در این بازدیدها مدنظر قرار می گیرد.

کمربندی 11 ساله و نیمه تمام بابل

بازدید از کمربندی جنوبی بابل از دیگر پروژهایی است که کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلام را به سوی خود کشاند. این مسیر 16 کیلومتری از سال 84 در دست احداث است و کمبود اعتبار نیز دلیل کندی این پروژه ملی اعلام شده است.

این جاده چهاربانده با فعالیت سه پیمانکار در دست اجراست و ساخت 10 کیلومتر از مسیر، سه پل بزرگ و 50 پل کوچک از جمله اقدامات انجام شده در این طرح است.

نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه این پروژه که از 11 سال قبل آغاز شده است، دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: با تکمیل آن مشکل مردم منطقه و استان رفع می شود.

تعریض جاده ساری نکا از دیگر پروژه هایی بود که اعضای کمیسیون عمران مجلس از آن بازدید داشته اند.

تابلوی شنا ممنوع در سد بی آب

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در این بازدید، ساخت زیرگذر در این مسیر پرترد و پرحادثه را از جمله خواسته ها بیان کرد و خواهان توجه مسئولان امر در این زمینه شد.

وی به سد زالم رود و سد مجی ساری اشاره کرد و سد مجی را نمادی از عدم توانایی برشمرد و گفت: با وجود نداشتن آب، تابلوی شنا ممنوع در آن نصب شده است.

بازدید از محورهای روستایی از دیگر بخشهای این سفر یکروزه بود و معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: در استان مازندران در سالجاری حدود 100 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

محمد میرشفیع از برنامه های 100 روز دولت را آسفالت هزار کیلومتر از محور روستایی بیان کرد و گفت:اگر روند تخصیص بودجه و اعتبارات خوب باشد شاید بتوانیم تا پایان سال این میزان به دو هزار کیلومتر برسد.

وی بیان داشت: 17 هزار کیلومتر پروژه راه روستایی در کشور وجود دارد که برخی از پروژه های در دست اجراست و هم اکنون پیمانکار مشغول کار هستند.
 
میرشفیع اظهار داشت: این مقدار راهها در قالب سه هزار پروژه در راههای کشور در دست اقدام است و امسال روند آسفالت راههای روستایی کشور به دلیل کمبودا اعتبار کندتر شده است.
 
معاون وزیر راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: شبکه راههای روستایی کشور 195 هزار کیلومتر است ولی در قالب برنامه پنجم، 153 هزار کیلومتر روستاهای بالاهای 20 خانوار باید آسفالت شوند.
 
مازندران 10 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
کد خبر 2156167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha