۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳

پاسخهای یک مقام مسئول به اعتراضات

اعتراض داوطلبان آزمون علوم پایه پزشکی بی اساس است/ چرا سئوالات برای رتبه های بالا اشتباه نبود

اعتراض داوطلبان آزمون علوم پایه پزشکی بی اساس است/ چرا سئوالات برای رتبه های بالا اشتباه نبود

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی و تخصصی با رد اعتراض داوطلبان آزمون علوم پایه پزشکی گفت: به هر حال حرف معترضان پایه علمی ندارد و اعتراض آنها مورد قبول نیست. چرا که نمی توان قوانین را به نفع خود تفسیر کرد.

دکتر محمدحسین اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اعتراضات داوطلبان آزمون علوم پایه پزشکی گفت: اعتراض به سئوالات آزمون در مهلت قانونی مورد رسیدگی قرار گرفته و پس از حضور اساتید اگر سئوالی اشکال داشته و دو جوابه بوده حذف شده است بنابراین اعتراض این دسته از داوطلبان به طراحی سئوال اشتباه بی پایه و اساس است و مبنای علمی ندارد. ضمن اینکه چرا این سئوالات برای رتبه های بالاتر و برتر اشتباه نبوده است. 

وی افزود: تعداد افراد معترض کمتر از 8 درصد داوطلبان این آزمون است و بیش از 40 درصد معترضان را دانشجویانی تشکیل می دهند که در پردیس های پولی و انتقالی خارج از کشور تحصیل می کنند که این مسئله معنا دار است و نشان می دهد این افراد درست درس نخوانده اند و به آزمون علوم پایه اهمیت نداده اند. 

دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی و تخصصی گفت: افرادی که نمره قبولی را نیاورده اند و معترض هستند از 20 نمره زیر 8 گرفته اند و حتی در صورت ارفاق هم امیدی به پذیرش آنها نیست. ضمن اینکه حتی فلسفه ارفاق هم مشکل دارد چون مبنای این کار مشخص نیست. 

وی تاکید کرد: ضمن اینکه در مرکز سنجش آموزش پزشکی و معاونت آموزشی کمیسیون تخصصی برای این موضوع آزمون ها تشکیل شده است و میزان دشواری سئوالات و قبولی دانشجویان در آزمون ها بررسی می شود بنابراین موضوعاتی مانند ارفاق معنی ندارد.

به گزارش مهر، آزمون علوم پایه پزشکی برای دانشجویان مقطع دکتری حرفه ای سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دو نوبت شهریور ماه و اسفندماه هر سال برگزار می شود. دانشجویان پس از کسب حدنصاب قبولی می توانند به سال بعدی تحصیل خود ارتقاء پیدا کنند. 

در چند روز گذشته جمعی از دانشجویانی که نمره قبولی را کسب نکرده اند با تجمع مقابل وزارت بهداشت نسبت به سئوالات آزمون و رسیدگی به اعتراض آنها، معترض بوده اند. 

کد خبر 2159434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha