اين نويسنده درگفت وگو با خبرنگارفرهنگ و ادب مهر، با بيان اين مطلب افزود : اگر به شكل مصنوعي ، موضوعي را از قبل در ذهن داشته باشيم و قراربراين باشد كه با قصد و نيت خاص آن را به انجام برسانيم ، اثرجالبي خلق نخواهد شد و خلاقيت هنري كه لازمه يك اثر است از بين مي رود.
محمد رضا گودرزي تصريح كرد : داستانهاي پيامبران و ائمه اطهار( س ) درچارچوب مشخصي قرار دارند و جاي مانور را ازنويسنده مي گيرند زيرا دروقايع تاريخي بايد بحث هايي مورد توجه قرار گيرد كه خواه ناخواه نويسنده فقط مي تواند در يك نوع ظاهرا راحت و داستاني بنگارد ، من فكرمي كنم كه به دليل اين كه با تاريخ مرتبط است ، شايد نتوان زياد به آن پرداخت كه دراين زمينه كتابهاي موفقي را شاهد نباشيم .
اين نويسنده ومنتقد ادبيات داستاني خاطرنشان ساخت : بعضي ازنويسندگان صرفا به خاطراينكه مطلبي ازقبل درذهن خود دارند ، داستان آنها هم جاذبه چنداني ندارد ، درحالي كه اگراين داستان واقعا دغدغه او بود شايد با اثري خلاق و جذاب روبرو مي شديم مثلا حكايتهاي عرفاني كه حكايت هاي بسيار موفقي هستند كه مي تواند به نوعي داستانهاي كوتاه امروز را متاثر كند، بنابراين اگر نگارش مساله دروني نويسنده باشد نه بيروني يعني به خاطر عوامل بيروني دست به نگارش نبرد و به خاطر گرايشهاي دروني خود دست به قلم شود با يك اثر خوب مواجه خواهيم شد .
محمدرضا گودرزي در ادامه گفت : نويسندگان بايد به مخاطب خود توجه داشته باشند و اگر نويسنده اي اين فكر را داشته باشد كه مخاطبش يك كودك و يا نوجوان است و داراي ذهني كند و يا پيشرفت نكرده است و مضامين خاصي را مي تواند درك كند ؛ مسلما ادبيات كودك و نوجوان جدي گرفته نمي شود اما اگر با يك نوع جهان بيني وسيع و گسترده نوجوانان را در نظر بگيرد علاوه بر نوجوان ، بزرگسالان نيز مخاطب آن مي شوند و درآن صورت مي توان گفت كه اين ادبيات موفق بوده است .
وي درپايان گفت و گو با مهرگفت : براي نمونه ، كارتون هايي كه براي كودكان توليد مي شود ، مخاطباني هم در بين بزرگسالان دارد واين نشان مي دهد كه سازنده آن جذابيت هايي را ايجاد كرده كه بزرگسالان را نيزجذب كرده است ، من فكرمي كنم كه اين جذابيت ها را نويسندگان كودك و نوجوان هم بايد ايجاد كنند، بنابراين اگر جاذبه هايي دراين كتابها باشد ، مخاطب نيز پيدا خواهد كرد و درنتيجه جدي هم گرفته مي شود .
نظر شما