۸ آبان ۱۳۹۲، ۲۱:۳۱

حجت الاسلام لائینی:

دانش آموزان وارثان شهید فهمیده باشند

دانش آموزان وارثان شهید فهمیده باشند

نکا - خبرگزاری مهر: امام جمعه نکا گفت:دانش آموزان وارثان شهید محمد حسین فهمیده باشند وفرهنگ ایثار وشهادت را درخانواده ها نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی شامگاه چهارشنبه در هشتمین یادواره 74شهید دانش آموز و9شهید فرهنگی شهرستان اظهار داشت:دانش آموزان در کنار سنگر علم و دانش در طول دوران دفاع مقدس شجاعانه و با رشادت کامل دربرابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کرده و از میهن خود دفاع کردند.

لائینی با اشاره به اینکه حسین فهمیده با بستن نارنجک به خود تانک دشمن را منهدم کرد تصریح کرد: شجاعت و دلیری این رزمنده نوجوان موجب شد تا شکست سختی بر دشمن وارد شود.

وی با بیان اینکه ایثارگری و فداکاری این نوجوان موجب شد تا امام خمینی (ره) وی را رهبر جامعه معرفی کند بیان کرد: باید چنین الگوهایی به جامعه امروز معرفی شود.

امام جمعه نکا اذعان داشت:امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد و دانش آموزان ما در سایه آن برای رسیدن به قله های رفیع علم و دانش تلاش می کنند حاصل خون شهدا و رشادت های رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس است.

لائینی خاطرنشان کرد:دانش‌آموزان نباید از توطئه‌های دشمنان اسلام غافل باشند بلکه با یادآوری اهداف و آرمان‌های اسلام و برپایی گفتمان‌های انقلاب اسلامی در مدرسه محیط این فضای آموزشی را اسلامی کنند

وی افزود:اگر دانش آموزان ما در گذشته در سنگر علم و دانش و جبه های جنگ به مقابله با دشمن پرداختند امروزه در جبهه جنگ نرم وظیفه خطیرتری برعهده دارند.

لائینی تصریح کرد:ما دریک جنگ نرم بسیار سخت قرار داریم شما دانش آموزان باید مراقب باشید تا در این جنگ نرم قربانی نشوید چون قربانی شدن درجنگ نرم بدتر از قربانی شدن درجنگ سخت می باشد.

امام جمعه نکا بیان کرد: جوانان در این جبهه بایستی با پیروی از ولی فقیه، در راستای دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی و شهدا گام بردارند.

لائینی متذکر شد:در این برهه از زمان دشمنان با جنگ فرهنگی و رسانه‌ای با تکنولوژی روز علیه کشور صف‌آرایی کرده‌اند که آحاد جامعه به ویژه قشر دانش‌آموز با الگوگیری از دانش‌آموز شهید فهمیده و شهدای والامقام باید با کسب علم و دانش و پیروی از فرامین و توصیه‌های مقام معظم رهبری در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

امام جمعه نکا در پایان از دانش آموزان خواست با تحقیق و پژوهش در خاطرات رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش بیشتری کنند.

کد خبر 2166133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha