۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳

برای اولین بار/

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اردبیل در ترکیه برپا شد

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اردبیل در ترکیه برپا شد

اردبیل – خبرگزاری مهر: نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با هدف معرفی قابلیت های گردشگری و تاریخی با حضور مقامات و مسئولان دو کشور در ارزروم ترکیه برپا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین گشایش این نمایشگاه که عصر پنجشنبه و با مشارکت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و بنیاد خورشید ارزروم صورت گرفت، استاندار ارزروم، سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه، شهردار اردبیل و مسئولان دو کشور حضور داشتند.

استاندار ارزروم ترکیه در این مراسم طی سخنانی دوستی میان ارزروم و اردبیل را فراتر از دوستی های معمولی خواند و با ابراز خرسندی از دوستی و نزدیکی با شهر تاریخی اردبیل، این شهر را تکه ای از ارزروم عنوان کرد.

احمد آلتی بارماک افزود: برغم اشتراکات فراوان فرهنگی، زبانی و تاریخی موجود بین اردبیل و ارزروم، متاسفانه تاکنون بیشتر ارتباطات ارزروم با شهرهای اروپایی بوده و افراد کمتری با شهرهایی چون اردبیل و تبریز ارتباط داشته اند و این موضوع باعث ناراحتی بود.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد با همکاری و تلاش مسئولان این دو شهر امکان عقد قرارداد خواهرخواندگی اردبیل با ارزروم، ایجاد دفاتر مشترک اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن، تشکیل کارگروه های اقتصادی و تجاری مشترک اردبیل و ارزروم و نیز راه اندازی تورهای گردشگری دائمی فراهم شود.

رضا قلیچ خان سرکنسول ایران در شهر ارزروم ترکیه نیز در این مراسم وجود دین و فرهنگ مشترک بین دو شهر ارزروم و اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: این ویژگی ها و نزدیکی های فرهنگی، زبانی و دینی احساس غریبی و بیگانه بودن را سلب می کند.

در این مراسم نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اردبیل در ارزروم به طور رسمی گشایش یافت و مسئولان دولتی دو کشور از بخش ها و غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

کد خبر 2166631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha