۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳

مرادی کرمانی:

60 سال با کتاب مأنوس بوده ام

60 سال با کتاب مأنوس بوده ام

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نویسنده کتاب قصه های مجید، کتاب را بهترین دوست زندگی خود عنوان کرد و گفت: در طول عمر 68 ساله ام از خرد سالی و به عبارت بهتر هفت یا هشت سالگی به بعد همواره با کتاب انس داشته ام.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ مرادی‌کرمانی ظهر چهارشنبه در همایش بزرگ کتاب‌خوانان برتر کودک و نوجوان کرمانشاه که در کانون پرورس فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کتاب یکی از همراهان همیشگی من در زندگی بوده و تاکنون مطالب بسیار مفیدی را این یار مهربان آموخته ام.

وی با بیان اینکه نویسنده باید قبل از هر چیز دو بال برای خواندن و نوشتن داشته باشد و از بال سوم یعنی نگاه کردن نیز غافل نماند، نوشتن را در شکوفایی استعدادها بسیار موثر ارزیابی و خواستار تشویق کودکان و نوجوانان به این کار شد.

مرادی کرمانی یادآور شد: قصه‌های امروز قصه جنگ هستند و ما انسان‌ها از زمان کودکی باید بتوانیم با ذهن خود عوامل طبیعت را در راستای ذهن خلاق خود به‌کار بگیریم.

چهره برجسته ادبیات کودک و نوجوان کشور، در ادامه زبان قصه را یکی از عوامل اثر بخش در روحیه کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: با توجه به جذابیت هایی که در این عنصر ادبی وجود دارد می تواند کودکان و نوجوانان را با بسیاری از حقایق دین و قرآن آشنا کرد.

مرادی کرمانی در پایان از حضور خود در کرمانشاه ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم حضور من تاثیر هرچند کوچکی در رونق داستان نویسی میان کودکان و نوجوانان کرمانشاهی از خود به جا بگذارد.

کد خبر 2179055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha