۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۲۱:۳۹

حبیب نژاد:

پرورش آبزیان در قفس از طرحهای شیلاتی مازندران است

پرورش آبزیان در قفس از طرحهای شیلاتی مازندران است

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل شیلات مازندران اجرای طرح های شیلاتی برای افزایش تولید را از برنامه ها برشمرد و افزود: پرورش آبزیان در قفس، پرورش ماهی آزاد دریای خزر، ماهیان خاویاری و اردک ماهی از طرح های افزایش توان تولید در بخش آبزی پروری است. 

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حبیب نژاد عصر چهارشنبه در بازدید از مزارع آبزی پروری و استخرهای پرورش ماهی قائمشهر گفت: بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات نوین آبزی پروری، توانمندسازی آبزی پروران و ارتقائ دانش فنی آنان و تجربه و مهارت بهره برداران و بکارگیری نظرات کارشناسی کارکنان موجب افزایش تولید آبزیان پرورشی در دهه گذشته شده است. 

وی درادامه برنامه تولید گوشت ماهیان گرمابی وسردآبی و ماهیان زینتی را درسال 92 درشهرستان مذکور به ترتیب 10 هزار و 719تن، یک میلیون و 150 هزار قطعه اعلام کرد و افزود : سال گذشته 82 هزار تن محصولات شیلاتی در مازندران تولید شد که پیش بینی می شود امسال 85 هزار تن محصول تولید شود که بالغ بر 35 میلیون دلار از آن در برنامه صادرات اداره کل قرار دارد.

حبیب نژاد تصریح کرد: مازندران در سال گذشته رتبه نخست تولید آبزیان پرورشی کشور را با سهم 20 درصد به خود اختصاص داده است.

مدیرکل شیلات مازندران اجرای آزمایشی بعضی از این طرح ها را موفقیت آمیز دانست و گفت: با اجرای موفق طرح پرورش ماهیان خاویاری، استیصال 382 کیلوگرم خاویار از ماهیان پرورشی به کشورهای فرانسه، آلمان و امارات صادر شد. 

وی با اشاره به برنامه های اداره کل شیلات مازندران برای حفظ و توسعه پایدار صادرات آبزیان اشاره کرد و افزود: پیاده کردن طرح تضمین کیفیت و سلامت فراورده های شیلاتی در واحد های تولید آبزیان و صید و صیادی، ایجاد تشکل صادراتی و سازماندهی صادر کننده گان آبزیان استان ، ایجاد تنوع در محصولات صادراتی و صادرات محصولات با ارزش افزوده و فراوری شده و ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها برای تسهیل در فرایند کار از برنامه های اداره کل شیلات مازندران در این راستا است.

حبیب نژاد اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش آبزی پروری را از سیاست های حمایتی اداره کل شیلات مازندران به منظور بالا بردن سطح تولید آبزیان معرفی کرد. وگفت : میزان تسهیلات پرداختی به سرمایه گذاران شیلات مازندران در سال گذشته420 میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 2179402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha