۲۴ مرداد ۱۳۸۴، ۱۲:۳۰

معاون امور دهياريهاي كشور در گفتگو با " مهر " :

زكات روستاييان در تكميل پروژه هاي روستايي هزينه مي شود

زكات روستاييان در تكميل پروژه هاي روستايي هزينه مي شود

بر اساس تفاهمنامه اي كه به امضاي سرپرست كميته امداد امام (ره) و رييس سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور رسيده ، زكات روستاييان صرف تكميل پروژه هاي عمراني همان روستا مي شود.

معاون امور دهياريهاي كشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر گفت : طبق اين تفاهمنامه كه 22 مردادماه جاري به استانداران ابلاغ شده ، زكات به عنوان پديده واجب مورد نظر قرار گرفته تا از اين طريق بتوان نسبت به تشويق بيش از پيش مومنان به مشاركت در اين امر اقدام كرد.

وي با اشاره به اين مطلب كه اين طرح با محوريت نظارت معاون عمراني استانداري ها و عضويت مديران كل دفاتر فني و شهري و روستايي استانداري ها به همراه مديركل كميته امداد استان مربوطه دنبال مي شود ، افزود : اين كميته وظيفه دارد بر نحوه اجراي  پروژه هايي كه از محل پرداخت روستاييان در همان روستا اجرا و تكميل مي شود ، مديريت كند.

به گفته نوذرپور، معادل زكات جمع آوري شده از روستاييان ، مبلغي نيز از محل عوارض دهياريها اختصاص داده مي شود و كل آن صرف اجرا و تكميل پروژه هاي عمراني همان روستا مي شود.

معاون امور دهياريها ، تكميل و اجراي طرحهايي همچون جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي ، ايجاد بوستانهاي چند منظوره و... را در راستاي اين تفاهمنامه عنوان كرد و گفت : بعد از اينكه طرحهاي اجرايي به تصويب كميته مذكور رسيد ، 50 درصد هزينه ابتدايي طرح از محل عوايد متمركز دهياريسها تامين و پرداخت مي شود و در مرحله دوم براي تكميل آن از محل وجوه زكات اعتبار لازم پرداخت خواهد شد.

کد خبر 218249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha