۵ آذر ۱۳۹۲، ۸:۴۹

بررسی تاثیر آلودگی هوا بر مشاغل خاص در شورای شهر تهران

بررسی تاثیر آلودگی هوا بر مشاغل خاص در شورای شهر تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید براینکه لازم است همه رانندگان اتوبوس و تاکسی مورد معاینه روحی، روانی و پزشکی قرار بگیرند، گفت: رانندگان تاکسی و اتوبوس از نظر سلامت جسمی، روانی و اعصاب در هوای آلوده تهران و شرایط کاری که دارند تحت فشارند و باید به موضوع سلامت این دسته از افراد توجه ویژه شود.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی سلامت تاکسیرانان شهر تهران در کمیسیون سلامت شورای شهر گفت: در شورای شهر کمیته ای با عنوان سلامت فعال است که در این کمیته مباحث مختلفی از جمله وضعیت سلامت رانندگان تاکسی بررسی می شود. به هر حال در همه مشاغل آن هم در هوای آلوده شهر تهران نگرانی برای سلامت مردم وجود دارد. بالطبع در صنف رانندگان تاکسی و اتوبوس نیز با توجه به تشدید آلودگی هوا، این نگرانی وجودارد.

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی و اتوبوس به طور خاص با توجه به آلوده بودن هوای کلانشهر تهران، می بایست به صورت مرتب تحت معاینات پزشکی قرار بگیرند چرا که شرایط آنها خاص است و در شرایطی هستند که با ترافیک و آلودگی هوا سر و کار دارند  این در حالی است که آنها ساعتهای طولانی در بدترین و آلوده ترین نقاط شهر در تردد هستند.

حقانی تصریح کرد: رانندگان تاکسی و اتوبوس از نظر روانی و اعصاب نیز با توجه به شرایط کاری که دارند تحت فشارند و می بایست به موضوع سلامت این دسته از افراد توجه ویژه شود. از همین رو برای حفظ سلامت رانندگان تاکسی و اتوبوس باید شرایطی را فراهم آورد که در محیط کار این افراد که درون اتوبوس و تاکسی است، به سلامت آنها نیز اهمیت داده شود. بنابراین لازم است که همه رانندگان اتوبوس و تاکسی باید مورد معاینه روحی، روانی و پزشکی قرار بگیرند.

حقانی همچنین با اشاره به اقداماتی که شورای شهر نسبت به مشکلات تاکسیرانان انجام می دهد، خاطرنشان کرد که شورای شهر تهران نظارت راهبردی و سیاست گذاری را انجام می دهد و پیگیر مسایل و مشکلات این اصناف است اما اقدامات اجرایی در راستای حل مشکلات رانندگان باید توسط مدیریت شهری دنبال شود.

پیش از این رحمت الله حافظی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه رانندگان تاکسیرانی تهران سلامتشان در معرض خطر است، اعلام کرده بود که سلامت 100 هزار راننده تاکسی در معرض خطر جدی قرار دارد و چنانچه امکانات رفاهی برای رانندگان تامین شود ، قطعا آنان در برخورد با شهروندان آرامش بیشتری دارند.

 رییس کمیسیون سلامت شورا با بیان اینکه این کمیسیون در نظر دارد بعد از انجام مراحل کارشناسی، طرحی برای حل این مشکل درصحن ارائه کرده و انشاا.. بعد از تصویب، شهرداری آن را اجرا کند گفته بود در مناطق و نواحی شهرداری باید ساختمانی برای استراحت این عزیزان در نظر گرفته شود، سرویس های بهداشتی در اختیارشان قرار گیرد و همچنین بوفه ای برای عرضه مواد غذایی با قیمت مناسب و همچنین دستگاه های ورزشی و تندرستی نیز در آن مستقر شود تا رانندگان تاکسی بعد از 2 یا 3 ساعت کار به این مراکز مراجعه کرده و بعد از استراحت دوباره به خدمات رسانی خود ادامه دهند.

کد خبر 2182646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha