۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

گزارش خبری/

پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای ریشه در تفکر بسیجی دارد

پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای ریشه در تفکر بسیجی دارد

ورامین-خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران گفت: بسیجی باید در وسط میدان مبارزه باشد و هیچگاه خسته نشود

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره 52 شهید مسجد حضرت سجاد(ع) ورامین ظهر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان، سرهنگ مرتضی مومنی فر فرمانده سپاه ناحیه و مردم شهید پرور و ولایتمدار ورامین در مسجد حضرت سجاد(ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امام راحل(ره) با تیزبینی و هوشیاری مثال زدنی خود در پنجم آذرماه فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند.

تاریخ دفاع مقدس سرشار از حماسه آفرینی دلاورمردان بسیجی است

امام جمعه موقت ورامین افزود: در آن زمانی کسی متوجه نشد که این فرمان چه قدم بزرگی را برای حفظ نظام اسلامی برداشته است، ولی دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی نشان داد که بسیج نقش اصلی و اساسی را در دفاع از نظام و انقلاب ایفا کرد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مردم در قالب بسیج در کنار سپاه و ارتش، حماسه های بزرگی را خلق کردند و تاریخ دفاع مقدس سرشار از حماسه آفرینی دلاورمردان بسیجی است و این نیروی ولایی در کنار ارتش و سپاه، سرنوشت جنگ را به نفع ایران رقم زدند.

این مسئول فرهنگی تأکید کرد: اگر بسیج وجود نداشت معلوم نبود بر سر این انقلاب و کشور چه می آمد، زیرا ارتش نیز با بحران ها و عوامل نفوذی مواجه بود، اما بسیج با به صحنه آمدن آحاد مردم توانست توطئه های دشمن را خنثی کند.

محمودی اضافه کرد: بسیج و تفکر بسیجی رمز موفقیت انقلاب اسلامی است و اگر امروز نظام اسلامی، پس از گذشت سه دهه پابرجاست و به عنوان یک الگوی عملی و کاربردی مطرح است ریشه در تفکر بسیجی ملت ایران دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران عنوان داشت: ایران در زمان طاغوت کشوری بود که جهان هیچ احترامی برای آن قائل نبوده و از نظر علمی و فرهنگی و سیاسی صد در صد وابسته بود.

به برکت تفکر بسیجی،  ملت ایران در اوج عزت و اقتدار است

وی بیان داشت: امروز به برکت تفکر بسیجی، ملت ایران در اوج عزت و اقتدار است و پیروزی ایران در مذاکرات هسته ای ریشه در تفکر بسیجی دارد.

این مسئول یادآور شد: دستاوردهایی که به برکت انقلاب اسلامی نصیب ملت ایران شده است، مدیون تفکر بسیجی است و باید مراقب باشیم و از این ارزشها پاسداری کرده و با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم.

محمودی تأکید کرد: امروز باید مدیران کشور بیش از گذشته تفکر بسیجی داشته باشند و اگر مدیرانی در گذشته، در ذهن ملت به یادگار ماندند به خاطر حفظ و رعایت این تفکر ناب اسلامی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بسیجی باید در وسط میدان باشد و تفکر بسیجی در تمامی ابعاد دنبال شود و یک بسیجی حقیقی هیچگاه خسته نخواهد شد.

وی بیان داشت: بسیجی نباید اجازه دهد ارزشهای دینی در جامعه کمرنگ شود و یک بسیجی واقعی باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد، زیرا حیات جامعه به احیای این دو فریضه بستگی دارد و هرکس نسبت به آن کوتاهی کند مانند مرده ای در میان زندگان است.

تفکر بسیجی در سایر کشورها تأثیر گذاشته است

عضو ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ورامین عنوان داشت: امروز تفکر بسیجی در سایر کشورها نیز تأثیر گذاشته و اگر سوریه توانسته برابر جنایات ابرقدرتها ایستادگی کند به دلیل الگو گرفتن از روش بسیج در ایران بود.

وی ادامه داد: بسیج باید با هوشیاری و بیداری در میدان حضور پیدا کند و با توطئه های مختلف دشمن به مبارزه بپردازد، زیرا امروز دشمن تمام امکانات خود را در عرصه فرهنگی تجهیز کرده است.

محمودی اضافه کرد: ماهواره های دشمن با جذابیت های کاذب، سعی در کشاندن جوانان به سمت رذائل اخلاقی دارد و می خواهند فرهنگ عاشورا را در جامعه کمرنگ کنند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: بسجیان با مساجد، سنگرهای دینی و انقلابی و نمازهای جمعه و جماعت مأنوس باشند و در حفظ ظواهر دینی و تعظیم شعائر اسلامی از دیگران مقیدتر باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رواج اسلامگرایی در غرب اظهار داشت: استکبار جهانی تلاش می کند تا اسلام ناب محمدی در جهان رشد پیدا نکند و بدین منظور به دنبال ترویج اسلام آمریکایی و وهابیت هستند ولی امروز اسلام قلب اروپا را تسخیر کرده است و امروز شاهد هستیم که در خیابانهای نیویورک و لندن مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان برگزار می شود و دسته های عزاداری به خیابانها می آیند.

انقلاب و بسیج هیچگاه از هم جدا نمی شوند

در ادامه این مراسم حسین فداکار در سخنانی با اشاره به تشکیل بسیج از سوی امام خمینی(ره) اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای اجرای دستورات اسلام ناب محمدی با بسیج توده های مردم شروع کرد و انقلاب و بسیج را به هم گره زد و این دو هیچگاه از هم جداشدنی نیستند.

راوی دفاع مقدس افزود: شهدا مایه افتخار جامعه و خانواده بوده و به عنوان یک الگو در محله خود مطرح بودند و همواره در منطقه زندگی شان از آنان به نیکی یاد می شد.

فداکار ادامه داد: نهضت انقلاب اسلامی، نهضت عاشورایی است و رزمندگان اسلام نیز با تبعیت از فرهنگ عاشورا به جبهه رفتند و برای دفاع از ارزشهای اسلامی جان خود را در معرض خطر قرار دادند.

باید همواره بسیجی ماند و بسیجی عمل کرد

این همرزم شهدا در جنگ تحمیلی اضافه کرد: جنگ هیچگاه تمام نمی شود و باید همواره بسیجی ماند و بسیجی عمل کرد.

وی عنوان داشت: ما سه نوع جنگ سخت، نیمه سخت و نرم داریم و بسیج وظیفه دارد تا در همه این عرصه ها حضوری فعال و تأثیرگذار داشته باشد و امروز که دشمن بر روی تهاجم و ناتوی فرهنگی متمرکز شده است باید بسیج به کمک مسئولان و مدیران بیاید.

بر پایه این گزارش، در این مراسم از بسیجیان فعال و نمونه پایگاه امام سجاد(ع) با اهدای لوح تقدیر و هدایای یادبود، تجلیل شد.

کد خبر 2184089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha