۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰

کلانتری:

برگزاری یادوارده شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه می دارد

برگزاری یادوارده شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه می دارد

ایلام - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره شهدا با زنده نگه داشتن رشادت های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین کلانتری در بزرگداشت دومین یادواره شهید ˈاحمد کشوریˈ و 186 شهید ایل ارکوازی و بولی در منطقه عملیاتی میمک ایلام اظهار داشت: امنیت امروز کشور و اقتدار جهانی ایران اسلامی مرهون دلاورمردی و از خود گذشتگی شهیدان و غیورمردان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا همانا زنده نگه داشتن و ارج نهادن به مقام والای این بزرگان و پاس داشت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس است.

این  مسئول تصریح کرد: جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و پایمردی ملت بزرگ ایران اکنون به قدرتی بزرگ در منطقه و جهان تبدیل شده است.

کلانتری بیان کرد: برگزاری یادواره های گرامی داشت شهدا باعث معرفی این قهرمانان همیشه جاوید و ماندگار تاریخ به دیگر ملت های جهان و اشاعه دهنده راه آنان در سراسر گیتی می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ادامه داد: یادواره شهدا بهترین و ارزنده ترین فرصت برای پیمان بستن دوباره با آرمان های این بزرگواران است.

امام جمعه چوار نیز در این آیین گفت: شهدا ستارگانی درخشان در آسمان هستی و فضای معنوی ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام جواد الیاسی افزود: این ستارگان عالی مقام جهان را با نور معرفت و ایمان خود روشن کرده اند.

وی ادامه داد: حضور پرشور مسوولان لشکری و کشوری و مردم شهید پرور ایلام در منطقه عملیاتی میمک و تنگ بینا محل شهادت خلیان دلیر هوانیروز ˈاحمد کشوریˈ و صدها شهید شجاع استان بیانگر جایگاه بسیار والای شهدا در این خطه خونرنگ از میهن اسلامی است.

دومین یادواره شهید کشوری و 186 شهید ایل ارکوازی و بولی در منطقه عمومی میمک و تنگ بینا با حضور جانشین فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه غرب کشور، خانواده شهیدان کشوری و شیرودی، نخستین استاندار دوران دفاع مقدس ایلام، مقام های لشگری و کشوری، نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مسوولان ارشد استان و شمار زیادی از خانواده های شهدا و ایل های استان ایلام برگزار شد.

شهید احمد کشوری خلبان شجاع هوانیروز 15 آذر سال 59 پس از رشادت های بسیار در نبرد هوایی با مزدوران رژیم بعث و انهدام ده ها دستگاه تانک و نفربر و به هلاکت رساندن صدها نظامی ارتش صدام در منطقه عمومی تنگ بینا مشرف به بلندی های میمک استان ایلام به شهادت رسید.

یادمان این شهید سرافراز هوانیروز به سپاس سال ها مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر در دفاع از مرزهای غربی میهن اسلامی به وِیژه استان ایلام در محل اصابت بالگرد و شهادت وی در منطقه تنگ بینا ساخته شده است.

این محل زیارتگاه مردم ایلام و عاشقان مکتب ایثار و شهادت از سراسر ایران اسلامی است.

کد خبر 2190139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha