۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲

خانمحمدی:

ترویج فرهنگ وقف تکلیفی همگانی است

ترویج فرهنگ وقف تکلیفی همگانی است

زنجان -خبرگزاری مهر: نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی گفت: همه مکلف هستند در ترویج فرهنگ وقف به اداه اوقاف کمک کنند .

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضاخانمحمدی در همایش همه واقف باشیم و تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی و واقفین خیر اندیش در شهرستان  ابهر افزود: همه افراد و مردم به نوعی از موقوفات استفاده می کنند و همه مکلف هستند که در ترویج آن به سازمان اوقاف کمک کنند.

وی ادامه داد: اگر کار و رفتار مسئولین درست باشد مردم خیر دنبال مسئولین راه می افتد و کارهای بزرگی انجام می دهند.

نماینده مردم شهرستان ابهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : کارهای در دست انجام باید به نحو احسن و درست صورت گیرد .

درادامه این برنامه امام جمعه  شهرستان ابهر،به فواید و مزایای وقف و موقوفات اشاره کرد و گفت: همه افراد جامعه توانایی دارند تا برای تکمیل و ساخت حوزه های علمیه مشارکت داشته و از این فضیلت اخروی که آخرت خود را بیمه می نمایند بهره مند شوند و کمبود حوزه های علمیه که در آن شاگردان امام زمان (عج) در حال درس خواندن می باشند تا در آینده نزدیک مبلغین دین مبین اسلام در سطح جامعه باشند را برطرف نموده حتی بصورت وقف دسته جمعی اقدام به ساخت یک حجره از نظر مالی وقف نمایند.

همچنین مراسم مدیر کل اوقاف استان زنجان گفت: در راستای توسعه و بازسازی موقوفات و امام زادگان تلاش وافری باید صورت گیرد.

حجت الاسلام باقری یادآور شد: تاکنون در این خصوص کارهای قابل توجهی انجام گرفته است و امام زادگان استان و شهرستان ها آباد شده است و کارهای فرهنگی خوبی در سطح شهرستانها اجرا شده که از جمله این برنامه ها به طرح تربیت حفّاظ قرآن کریم در بقاع متبرکه اشاره  کرد.

وی در خصوص احیای موقوفات گفت: باید مسئولین تلاش کنند واقفین کار خیر را در موقوفات به انجام رسانند در احیای آنها باید کوشید.

 

کد خبر 2207434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha