۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۳

اخاذی ماموران قلابی از رانندگان

اخاذی ماموران قلابی از رانندگان

دو مرد تبهکار که در پوشش مامور از رانندگان اخاذی می کردند در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجم خرداد امسال فردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان اعلام کرد : در خيابان پيروزي به مقصد بهارستان يك نفر را به عنوان مسافر سوار خودروي تاكسي کردم كه در طول مسير با تهديد یک قبضه اسلحه كمري مبلغ 3 ميليون تومان وجه نقد همراهم را سرقت و از محل متواري شد .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه " و به دستور قاضی احمدی ، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

همزمان با ارجاع سرقت مسلحانه از راننده تاکسی به اداره یکم پلیس آگاهی ، کارآگاهان این اداره با کسب اخبار و اطلاعاتی موفق به شناسایی فردی به نام محمدجواد 18 ساله شدند که بر اساس اطلاعات به دست آمده ، با تهیه سلاح کمری و استفاده از البسه نظامی خود را به سازمان ها و ارگانی دولتی و نظامی منتسب می کرد .

در ادامه و با توجه به چهره نگاری صورت گرفته از مالباخته ( راننده تاکسی ) و شباهت تصاویر چهره نگاری شده با تصویر محمدجواد ، متهم از سوی مالباخته و به عنوان سارق مسلح مورد شناسایی قرار گرفت .

با شناسایی "محمدجواد" به عنوان سارق مسلح ، کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه وی در محدوده خاوران – خیابان رنجبران اقدام به دستگیری وی کرده و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه اسلحه کمری ، شوکر برقی ، گاز اشک آور ، بی سیم ، البسه نظامی با درجه ستوان دومی و همچنین تعدادی کارت های شناسایی جعلی مربوط به ارگان های مخلف دولتی کشف و توقیف کردند .

با توجه به تجهیزات نظامی غیرمجاز کشف شده و همچنین شناسایی متهم از سوی مالباخته ، "محمدجواد" که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، به جعل عناوین دولتی ، نظامی و سرقت های مسلحانه و تحت پوشش مأمور اعتراف و "احمدرضا . ط" 32 ساله را نیز به عنوان همدست خود معرفی کرد .

با شناسایی "احمدرضا . ط" به عنوان دومین متهم پرونده ، محل تردد وی در منطقه پیروزی – خیابان دریاباری شناسایی و تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و او نیز ساعاتی پس از دستگیری محمدجواد ، دستگیر و در همان لحظه دستگیری دو دستگاه بی سیم از وی کشف شد . با دستگیری احمدرضا ، مخفیگاه وی در منطقه خاوران شناسایی و در بازرسی از این محل نیز انواع احکام سازمان های دولتی و غیردولتی و همچنین کارت های شناسایی جعلی کشف شد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره اخاذی ، زورگیری های مسلحانه و سرقت های تحت پوشش مأمورین ارگان های دولتی و نظامی ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر دو متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 2207463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha