۱ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۵۱

گزارش تصویری - تشریحی مهر/

مدرسه ای که لانه کارتن خوابها شد/ معتادان در کلاسها مشقِ "دود" می کنند

مدرسه ای که لانه کارتن خوابها شد/ معتادان در کلاسها مشقِ "دود" می کنند

کوهدشت - خبرگزاری مهر: مدرسه راهنمایی پسرانه شاهد شهرستان کوهدشت چهارمین مدرسه ای است که تخریب می شود تا چشم به راه بودجه نوسازی بماند، اما تا آن زمان باید همچنان لانه گرم معتادان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این دو دبستان کمیل و سمیه و دبیرستان خدیجه کبری در کوهدشت به علت فرسودگی  خالی از دانش آموز و در ادامه تخریب شدند.

در این میان دبستان های سمیه و کمیل پس از تخلیه به مکان های امنی برای معتادان تبدیل شده بودند که کلاس هایشان از سوی اداره آموزش و پرورش این شهرستان تخریب شد تا تنها چهاردایواری هایی بدون ساختمان از آن ها باقی بماند.

چهاردیواری هایی که قرار شد به پارکینگ عمومی تبدیل شوند اما گویا مورد موافقت قرار نگرفت.

بنابراین گزارش، مدرسه راهنمایی پسرانه شاهد نیز از دوسال پیش به سبب عمر زیاد، با دانش آموزان خود وداع گفت تا پس از تخلیه به لانه ای برای معتادان و کارتن خواب ها تبدیل شود.

قرار است مدرسه شاهد نیز در سرنوشت دو دبستان کمیل و سمیه را شریک شود تا این آموزشگاه ها با حصارهای بدون اتاق، چشم به راه اعتبار اداره کل نوسازی لرستان باقی بمانند تا با نماهایی شیک و تازه دوباره جنب و جوش گذشته خود را به دست آورند.

مدرسه راهنمایی شاهد دوسال است صدای پرسش و پاسخ آموزگاران و دانش آموزان نوجوان و شلوغی های معصومانه آن ها را از دست داده اما دراین دوسال، با سر و رویی به هم ریخته و درهم، همدم ناخواسته شب نشینی های کسانی شده که می روند تا زندگی خود را در گوشه کلاس های ویرانش دود کنند.

همسایه های این مدرسه متروکه به خبرنگار مهر می گویند: شب ها از ترس ورود معتادان به خانه ها خواب به چشممان نمی آید.

یکی از همسایه ها مدعی است چندشب پیش دزدی را دستگیر کرده که از راه این مدرسه به خانه اش وارد شده و او را تحویل پلیس داده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کوهدشت با اشاره به این که کار ساخت و ساز و بازسازی مدارس بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است، به خبرنگارمهر می گوید: با توجه به نیاز دانش آموزان به فضای آموزشی استاندارد، مدرسه شاهد به سبب عمر زیاد قابل استفاده نبوده و تخریبی است.

بهمن نریمانی ادامه می دهد: منتظر هستیم تا با اختصاص اولین اعتبار مدرسه راهنمایی پسرانه شاهد به همراه دو دبستان سمیه و کمیل، توسط اداره نوسازی مدارس ساخته شوند.

نریمانی با بیان اینکه متاسفانه مدرسه شاهد پس از تخلیه به جایگاهی برای معتادان تبدیل شده و این امر مشکلاتی را برای همسایه ها به وجودآورده است، یادآور می شود: تا تامین اعتبار برآن هستیم این مدرسه را تخریب کنیم اما به خاطر این که در راستای مالکیت آن مشکلی به وجود نیاید مجبوریم یک چهاردیواری از آن را باقی بگذاریم.

رئیس آموزش و پرورش کوهدشت می افزاید: حدود یک ماه است که مراحل قانونی فروش وسایل اسقاطی این مدرسه از قبیل آجر، دروپنجره ، آهن آلات و...درحال طی شدن است تا به مزایده گذاشته شوند.

نریمانی عنوان می کند: امیدواریم هرچه زودتر اعتبار نوسازی این آموزشگاه و سه آموزشگاه کمیل و سمیه و خدیجه کبری اختصاص یابد تا شاهد ایجاد فضاهای آموزشی جدید و استاندارد برای دانش آموزان کوهدشتی باشیم.

.............................

گزارش و عکس: حشمت الله آزادبخت

کد خبر 2218216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha